Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Motor tuning, chip enz
Door RvdK
Hallo kenners,

Het zal vast al vaak gevraagd zijn maar een duidelijk antwoord heb ik niet kunnen vinden...

Ik heb een komplete golf 3 vr6 waar ik nog mee rij.
nu is deze rotter dan dat ik eerst dacht, dus mijn vraag is

Kan ik ALLES overzetten van de golf 3 naar een golf 2?
Dus subframe draagarmen assen remmen etc etc etc.
benzine tank past ook heb ik begrepen?
alleen de radiator zou niet passen want die is te hoog? Klopt dat?

Is het mogelijk om het subframe kompleet met de hele boel eraan, onder de 3 vandaan te halen en zo in zijn geheel weer onder de 2 te monteren?

Punt is dat ik een komplete en goede donor heb, dus zou het niet nodig zijn om dan alsnog allerlei losse delen van andere autos te moeten zoeken. Of denk ik nu te makkelijk?

Mvg.
Door RvdK
Ik weet dat er veel over te vinden is.

maar ik wil het in zijn geheel eronderuit halen en zo in zijn geheel weer onder een mk2 zetten, dat was mijn vraag.
En daar zou ik graag een duidelijk antwoord op willen.

Ik heb een kompleet rijdende vr6, en wil alles van deze gebruiken en niet stad en land afreizen voor onderdelen.

Dus als het kan dan bouw ik alles over..
Door RvdK
Ok niemand die denkt van ok ik zal wel even een duidelijk ja dat kan of nee kan niet antwoord geven??

Ik heb gezocht en ja er staat heel veel info maar niet de info die ik wil weten... vandaar dat ik het hier evem vraag.
:?
Door ronald vr6
Is allemaal te vinden op Google en vwforum, vr6clubholland. Zijn al meerdere
topics over geweest, het zoeken is het zelfde als een mkII vr6 bouwen
puzzelen maar. Draagarmen, aandrijfassen, veerpoten, fan voor de radiateur is
ook te gebruiken. :D
Door Mars
Subframe incl aandrijfassen kan je zo over zetten.
Je moet wel rekening houden met de aansluiting van de hoofdremcilinder.
Hiervoor kan je voor de G60 optie gaan.(Corrado / golf, maakt niets uit)

Alleen je spoorbreedte wordt een stuk breeder, dus super laag met de mk2 kan je niet gaan.
Vooral als je vr6 een plus onderstel heeft, dan isie net nog wat breder als een gewoon vr6 onderstel.
Verder moet je een oplossing vinden voor de radiator en voorste motorsteun, alles kan je van de golf 3 gebruiken, maar niet alles past 1op1.
Maar zoals gezegd er zijn er genoeg die het al gedaan hebben.
Op vortex staan vaak ook goede handleidingen
Door RvdK
Hoofdremcilinder wil ik ook gaan gebruiken van de golf 3, mocht dat echt niet gaan dan ga ik uiteraard voor de g60 optie.
ik heb alle tijd ervoor dus ben dan ook bereid om het een en ander aan te passen, mijn insteek is om een mk2 te bouwen die onderhuids volledig mk3 is incl dash etc. :wink:

dat lage rijden, paar jaar terug wilde ik niet anders haha
nu hoeft dat niet meer zo overdreven en hou de mk2 op een normale hoogte en geen brede wielen ofzo, liefst zo origineel mogelijk.

Bedankt voor wat duidelijkheid
Door vr6Gertvr6
Hoofdremcilinder van je golf gaat wel passen, mits je je ABS en alles eromheen ook over zet. Anders moet je er eentje nemen van een audi 100/200 met dezelfde diameter. Anders trap je tot de bodem en dat rijd nou ook niet echt lekker
Ook over de pedalenbox en de koppeling nagedacht? En hoe ga je het aanpakken met de krukaspoelie en de chassisbalk?
Zo kan ik al honderden vragen voor je verzinnen.....
Voorste balk kan je van een corrado vr6 pakken als ik me niet vergis.
Hier nog een handige link, je moet wel een klein beetje Duits kunnen: http://www.wolfsburg-edition.info/wbb3/vr6/
Door klamath
Zou sowiezo het complete remsysteem overzetten.
Alleen de voorbalk van de Mk3 gaat niet passen in de Mk2, daar moet je toch echt een van een Corrado VR6 hebben.
Ook Qua hoofdremcylinder zou je voor de Corrado kunnen gaan, maar volgens mij moet het idd ook gewoon kunnen als je die van de Mk3 neemt.
Alleen het pedalenset weet ik niet zeker of dat zal passen van de Mk3, kan zijn dat je ook hier een van de Corrado moet nemen.
Door Mars
Pedalenset van golf2 g60, dan kan je met een hydraulische koppeling werken.
Maar als je toch alles los hebt, kan je ook gewoon een golf 3 pedalenset monteren.
Misschien moet je wat plaatwerk aanpassen, maar je hebt dan toch ruimte genoeg om erbij te kunnen.

Het blijft een project dat iedereen anders doorloopt, dat ligt grotendeels aan 2 factoren.
Geld en de tijd welke je eraan wil besteden voordat je klaar bent.