Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Motor tuning, chip enz
Door vr6juh
Net een stukje gereden met een maatje van me. Ik 5 r32 hij 4 r32. Toen we op parkeerplaats stonden vond die dat allebei wel zelfde klonken. Dus hij beetje gas geven en daarna ik. Ik hoorde uiteindelijk na paar keer gas geven wat ploffen eruit komen waardoor me maatje zei: zoo er komen vlammen uit!! Helemaal geweldig dus. Maar is leuk voor heeeeeel af en toe. Ik heb gekeken en blijk dus een miltek kat vervanging systeem te hebben. Zorgt dit er dus voor omdat de kat weg is er vlammen uit komen??.

Groetjes!! Love my car!!R32!!!!
Door ATi
Klopt! komt omdat het katje (katalysator) er niet meer zit :lol:
Bijlagen
tumblr_mcrgl2TSz01r69a5mo1_500.gif
tumblr_mcrgl2TSz01r69a5mo1_500.gif (366.4 KiB) 1200 keer bekeken
Door vr6juh
Me maatje heeft een vr6 met een spaghetti spruitstuk en vanaf daar een compleet open uitlaat systeem. Alleen nog een Remus einddemper. Die geeft ook vlammen als die door ze begrenzer heen gaat. Ook als die rijd en in hoge toeren doorschakelt schiet er ook een vlam uit.. Heeft ook een geweldig geluid
Door klamath
dat die vlamt als die in ge begrenzer gaat is normaal.. word de ontsteking gewoon afgeschakeld door de ACU, dus je hele lucht/benzine mengsel gaat een uitlaat in die een paar 100 graden heeft is. :roll:
Door tempel
klamath schreef:dat die vlamt als die in ge begrenzer gaat is normaal.. word de ontsteking gewoon afgeschakeld door de ACU, dus je hele lucht/benzine mengsel gaat een uitlaat in die een paar 100 graden heeft is. :roll:
Is rest benzine, ecu schakelt injector aansturing uit, alleen ontsteking uitschakelen is nog uit het pre-kat tijdperk.
Door klamath
True, maar je hebt nog mengsel wat al aangemaakt is in de inlaat zitten. Dat komt gewoon onverbrand in de uitlaat.