Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Motor tuning, chip enz
Door Bernardo
Hallo allen,

Na een drukke periode ben ik nu weer begonnen aan mijn MK2. Ik ga binnenkort beginnen met het ombouwen van voor- naar vierwielaandrijving. Ik heb nog mijn MK5 r32 blok over, maar kreeg een RS3 5 cilinder blok aangeboden, die al is aangepakt naar 500 pk en nm van + 600. R32 wilde ik gaan aanpassen naar een turbo blok.

Nu zit ik te tubben wat ik moet doen ik vind beide blokken leuk, maar kan ze helaas niet beiden inbouwen :mrgreen:. Voor snelheid is de RS3 blok beter, maar naar mijn mening zal de r32 beter klinken (die zal ook snel genoeg zijn).

Hoe denken jullie daarover?
Door klamath
RS3 blok all the way. Een stampende 5 cilinder klink wel net zo mooi als een VR6 blok, plus dat het de best flowende motor is die de VAG groep maakt. Om uit die R32 500pk te halen word op zich al lastig, terwijl die 2.5l blokken daar helemaal geen moeite mee hebben. (iig veel minder.)
Door klamath
idd.. de motor in de Golf R is dan misschien ook wel imposant mbt vermogen/koppel... maar het is en blijft 'maar' een gewone 4 cilinder. Vind dat zo'n 'exoot' als de Golf R wel een motor gebruikt had mogen worden die gewoon anders is als, nouja, vrijwel alle motoren die je in nederland in een auto ziet. 't meeste is een 4 cilinder in lijn.