Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Motor tuning, chip enz
Door golf mk3 vr6
hoi ik heb een vraagje..
ik heb een 2,9 inlaat liggen , kan ik die gewoon monteren op me 2.8 ?
het gasklephuis kan ik zo overzetten op de 2.9 inlaat..
iemand nog tips ofzo ?
enne p.s pak je er meer vermogen mee ?
Door peanutsNL
Ja kan er 1op 1 op,
maar vermogenswinst ga je pas pakken als je de inlaat plaatst icm gasklep, ecu en 2.9 nokkenassen ;)

Zal misschien wel IETS schelen, maar zal verwaarloosbaar zijn.
Door klamath
Je merkt een klein verschil als je vanuit constant rijden ineens veel gas geeft. dan heeft de auto gevoelsmatig net wat meer zeg maar. Of het qua nummers (dus op een rollerbank oid) veel uit zou maken, nee, maar je voelt wel een verschil onder het rijden, dus mooi meegenomen. :)
Door klamath
tempel schreef:2.9 gedoe wordt zwaar overschat,Schrick nokken er in en laten chippen levert meer op.
2.8 heeft onderin meer vermogen, heb je meer aan.

:roll: zegt meneer die een 2.9 in z'n golf heeft gezet. lollol.gif
Door ATi
klamath schreef:
tempel schreef:2.9 gedoe wordt zwaar overschat,Schrick nokken er in en laten chippen levert meer op.
2.8 heeft onderin meer vermogen, heb je meer aan.

:roll: zegt meneer die een 2.9 in z'n golf heeft gezet. lollol.gif
2.9 Motor met B & N nokkenassen, je kan het merken bij tempel (en tempel zelf natuurlijk helemaal die kent zijn eigen auto het beste) ding trekt onderin als een gek... jammer genoeg... :lol: anders had ik weer een leuk klusje erbij... nu twijfel ik zelf ook of ik die 2.9 (A & M) nokkenassen nog wel gaat monteren... #-o de beleving is gewoon anders... eigenlijk zou je de voordelen van 2.8 nokkenassen en 2.9 nokkenassen tesamen moeten hebben... maar goed dat gaat niet lukken bij de 12 v VR6... anders zaten er wel nokkenas-verstellers in... #-o

ik kan me ook nog herinneren dat met mijn oude blok (nog destijds helemaal orgineel) dat ik onderin meer koppel gevoel had (beter trekken in de lage toeren) daarna had ik op de oude blok een gereviseerde cilinderkop gemonteerd, daarna had ik het gevoel dat onderin iets miste, maar kon niet omschrijven wat, bij fel op het gas en in hoge toeren had ik iets meer beleving... later kom er achter dat er A & M nokkenassen in zaten... dus met andere woorden klopt het wel wat tempel aangeeft

nu (ik) met nieuw blok weer zoals vanouds... ook tempel heeft dat gemerkt in mijn VR... meer koppel gevoel enz...enz...

de echte test zou zijn:

B & N nokkenassen
Rollerbank
Uitslag

A & M nokkenassen
Rollerbank
Uitslag

:lol:
Door ATi
Ow ja! bijna vergeten te melden voor Tim! als je nog (iets) zuiniger wilt rijden? plaats die standaard nokkenassen dan maar... daar zijn tempel en ik nu ook wel achter... en ja zeg je dan, maar jullie hebben nieuwe blokken! oke... maar daarvoor had ik lage waardes met mijn oude blok en standaard zooitje erop... het verschil wat tempel en ik nu wel hebben is dat we geen olie meer verbruiken... :lol: onze mengsmering is minder geworden... :lol:
Door ATi
klamath schreef:Ik heb de standaard nokkenassen in m'n blok zitten. :lol: die krijg je niet!
dat hoeft ook niet tim, heb nog 2x een setje liggen...

Jij hebt A & M en Tempel en ik B & N alleen door tempel weet ik nog niet of ik ze weer ga plaatsen de A en M :lol: #-o

ach, leuk verveel klusje voor volgend jaar :lol:
Door klamath
VSR maakt heeeel veel goed. lollol.gif daar kunnen de 2.8 nokken niet tegen op iig.

In mijn blok vind de de A&M nokkenassen iig perfect passen. anders lijkt die bovenom zo lui in verhouding tot onderin. Nu loopt trekt die mooi vloeiend door tot boven de 6000 toeren. In mijn geval vind ik ze dus een erg goede toevoeging hebben.

Wacht maar tot je een OBD2 Schrick VSi tegen komtvoor een leuke prijs. :mrgreen:
Door tempel
Och, die van mij loopt mooi vloeiend door tot in de toerenbegrenzer :lol: VSR durf ik voorlopig niet over te beginnen met mijn eega, denk dat ze gek wordt als ze de prijs hoort :lol:
Door klamath
tempel schreef:Och, die van mij loopt mooi vloeiend door tot in de toerenbegrenzer :lol: VSR durf ik voorlopig niet over te beginnen met mijn eega, denk dat ze gek wordt als ze de prijs hoort :lol:

Ik bedoel ook, dat ik met de 2.9 nokkenassen onderom niks mis. :lol: en bovenin trekt die vrolijk verder omdat die daar iets meer heeft als met de 2.8 nokken. al met al vind ik een VSR en 2,9 nokkenassen mooi op elkaar aansluiten.

Moet je maar eens een rondje met mijne rijden, weet je wat ik bedoel. :mrgreen:
Door DUSTYV!N
golf mk3 vr6 schreef:hoi ik heb een vraagje..
iemand nog tips ofzo ?
Ik zou het gewoon monteren maar verwacht er niet teveel van.
Als je het goed wilt doen, monteer je ook de 2,9 nokken en gasklep en laat je hem chippen. Mooiste is ook lekker die katalysator eraf halen. Deze set-up leverde mij 195 pk op.
Door tempel
DUSTYV!N schreef:
iemand nog tips ofzo ?
Ik zou het gewoon monteren maar verwacht er niet teveel van.
Als je het goed wilt doen, monteer je ook de 2,9 nokken en gasklep en laat je hem chippen. Mooiste is ook lekker die katalysator eraf halen. Deze set-up leverde mij 195 pk op.
Helaas niet erg lang :?
Door DUSTYV!N
tempel schreef:
DUSTYV!N schreef:
iemand nog tips ofzo ?

Helaas niet erg lang :?
Hahaha.....Maaruh..die aanpassingen zijn geen oorzaak van motorschade.