Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Motor tuning, chip enz
Door Geert_VR6
#261523
hallo allemaal

Ik heb een vraagje

Ik heb sinds kort een 2.9 abv blok erin gehangen maar ik heb me eigen computer behouden omdat het een obd2 is en die past zich automatische aan wordt er gezeg maar ik vindt hem teweinig kracht hebben

En welke van de codes heb ik nodig
021 906 256 of
021 906 258 cp

En ik heb de computer 256 die computer zat op me 2.8 en op een site staat dat nummer wie eronder staat van een abv motor is dus ik heb de computer gehsald waar ik hem heb gekocht die abv motor en op die computer staat presies de zelfde nummer als voor me ouwe blok weet iemand hoe dat zit allemaal

Wie oh wie weet welke ik nodig moet hebben voor de juiste pk's
Laatst gewijzigd door Geert_VR6 op 10 jul 2013, 22:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door tempel
#261539
Als je een motor met het nieuwe type gasklep huis hebt, en een 16 bits ecu, moet je het toch echt ergens anders in zoeken. "Ik vind hem te weinig kracht hebben": in vergelijking waarmee?
Door Geert_VR6
#261559
Ik had eerst een 2.8 motor denk ik zet er een 2.9 erin maar het verschil merk je niet

Ik dacht ligt aan me ecu maar ze hebben allebij blijkbaar de zelfde ecu of is dat niet correct
Gebruikersavatar
Door tempel
#261566
Een 2.8 met 16 bits ecu zit rond de 186 pk, volgens de VR6 specialist. 2.9 OBD1 rond 190 pk, OBD2 2.9 weet ik niet. Verschil moet groter zijn als 20pk om het echt te merken.
Gebruikersavatar
Door ATi
#261568
Geert_VR6 schreef:Ik had eerst een 2.8 motor denk ik zet er een 2.9 erin maar het verschil merk je niet

Ik dacht ligt aan me ecu maar ze hebben allebij blijkbaar de zelfde ecu of is dat niet correct

OBD II VR6-jes 2.9 of 2.8 hebben dezelfde ecu, nummer is exact hetzelfde behalve verschil in productie datum en WSC code

BOSCH
0 261 203 968/969
24 VW 74
021 906 256


Heb je ook andere luchtinlaat erop gezet?

het verschil tussen een 2.8 motor en 2.9 motor is nihil, we praten over 69 CC inhoud verschil en de iets andere nokkenassen, waarbij het vermogen bovenin wat hoger uitkomt, klein nadeel is iets minder trekkracht onderin

verschil tussen OBD 2 - 2.9 en 2.8

69 CC (onderblok)
Andere nokkenassen (A & M)
Andere luchtinlaat (deze heeft zeg maar grotere longen)
4.0 Bar drukregelaar
Bijlagen
ECU.JPG
ECU.JPG (1.66 MiB) 3971 keer bekeken
Door Geert_VR6
#261573
Ati ik heb compleet blok erin gehangen van een 2.9 er zit dan ook een 2.9 inlaat erop

Maar als ik het goed begrijpt als je een inlaat erop zet van een 2.8 dan krijg je meer vermogen onderin??
Gebruikersavatar
Door ATi
#261590
Idd, die inlaat 2.9 is meer (zie ik meer als) een reserve aan genoeg lucht als je hoog in toeren zit zeg maar...

dus 2.8 inlaat of 2.9 inlaat zal niet zo veel verschil uitmaken, het is meer het totale plaatje: A en M nokkenassen 2.9 inlaat en de juiste ECU (in dit gevaal maar een soort aangezien je een 16 bits uitvoering hebt)

Luchtmassameter wel in orde? dat heb ik ook een keer gehad, zat er geen vut meer in het apparaat #-o en met uitlezen geen foutcode... nieuwe Luchtmassameter erop en het was weer een beest...

lees hem eens uit zou ik zeggen, misschien en storing?
Door Geert_VR6
#261596
Me luchtmassa meter heb ik al vernieuwd

Maar als ik hem ga chippen dan blijf die met 2.8 nokassen sneller onder in
als ik het goed hebt of zie ik dat verkeerd
Door JantjeVR6
#262213
Is er overigens tijdens de swap ook de bak van de 2.9 overgezet? Dus zit er geen 2.8 bak onder? Want ik heb zelf ook geswapped maar reed eerst met m'n eigen bak en heb uiteindelijk de overstap gemaakt naar een 2.9 bak en merk wel duidelijk verschil, wellicht ook een optie om te controleren?
Door Geert_VR6
#262290
Ik denk dat het daar in zit want heb gewoon een 2.8 bak eronder hangen in de plaats van een 2.9

Tnx voor de tip ga ik eff zo een bak zoeken
Gebruikersavatar
Door tempel
#262301
2.9 bak? Je bedoelt de versnellingsbak van een Corrado met een kortere 1, 2en 3.
Gebruikersavatar
Door ATi
#262302
Nu begrijp ik steeds beter waarom een corrado een kortere 1, 2 & 3 heeft, in combinatie met A & M nokkenassen vlieg je sneller door de toeren heen... :lol: daarom is clonw25 ook zo gen van zijn AGK bakje :lol:
Door Geert_VR6
#262348
Kortere versnellingen is toch slechter dan lange versnellingen of heb ik dat verkeerd
Gebruikersavatar
Door tempel
#262352
Geert_VR6 schreef:Kortere versnellingen is toch slechter dan lange versnellingen of heb ik dat verkeerd
Als je minder power onderin hebt, kun je dat compenseren met een andere overbrengings verhouding, het slechte daar aan kan zijn dat je bij een sprint van 0 naar honderd al naar zijn 3 moet schakelen, verlies je tijd . Verder zie ik er niets slechts in, ik denk dat die kortere versnellingen beter bij de karakteristiek van de 2.9 motor passen.
Hoger maximum toerental en relatief zwak onderin tov 2.8.
Gebruikersavatar
Door klamath
#262354
tempel schreef:de karakteristiek van de 2.9 motor passen.
Hoger maximum toerental en relatief zwak onderin tov 2.8.

pffff.. :roll: :lol: