Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Motor tuning, chip enz
Door jiminho-14
Hallo
Ik heb mijn golf 2 vr6 weg gedaan en een golf 3 vr6 highline uit 94 terug gekocht.
Nou heb ik vanaf het spruitstuk alleen een hele open pijp met een remus einddemper.
Kut herrie dus.
Nu is mijn vraag als ik mijn kat die ik erbij kreeg eronder zet verliest de auto dan vermogen of blijft dat hetzelfde?
En word het geluid minder of hetzelfde?
En als ik later een spaghetti spruitstuk erop wil samen met die kat gaat dat dan nog wel.
Als iemand mij hier antwoord op kan geven zou dat heel fijn zijn.
Alvast bedankt.

Groeten
Door tempel
Auto verliest ongeveer 5pk aan vermogen als je de kat er onder zet, kat dempt behoorlijk. Die 5pk merk je niet zoveel van.
Door klamath
Je hebt zowiezo een kat nodig om door de APK te komen. Dus die kun je er wel onder zetten. Kat dempt op zich al aardig wat. maar de demper die 't meest geluid dempt is de middendemper. Ik zou eens kijken of je een Remus middendemper op kunt scharrellen. Ik kan je uit ervaring vertellen dat die combi mooi klinkt. :) (Geen kat, orig voordemper en remus midden + einddemper. )
Door johnVW
Mijne blijft mooi zitten waar hij zit hahaha elk jaar dat gekut erop en af En bij mij zit hij bij me spruitstuk gemonteerd. Dus daar kom je lekker bij #-o
Door jiminho-14
Ik heb een 94er ik ga me kat er gewoon onderzetten.
Binnekort een spaghetti spruitstuk erop gooien en dan keer chippen.
Bedankt voor de reacties