Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Motor tuning, chip enz
Door nickelodeon
ik heb besloten de vr6 om te bouwen van vr6 compressor na vr6 turbo.
Nu is er mij een gebruikte turbonetics t4 turbo aangeboden (wat mag dit kosten inslusief leidingen enz)

maar ik zoek nu nog een goed uitlaatspruitstuk waarbij ik de originele inlaat kan . Ik durf niet goed iets via ebay te bestellen omdat ik bang ben allemaal rommel te kopen. Alle tips zijn welkom.

Het doel is 400+ pk
Door nickelodeon
Up
graag alles aanbieden(van downpipe tot turbo enz) wat je hebt liggen als het maar van goede kwaliteit is.

Ps mag je op een turbo als je het asje vast hebt iets van zijwaartse speling voelen?
Door PaulusB
Speling bij journal bearing mag altijd iets aanwezig zijn zijwaarts. Door de olie krijgt hij een film laag waardoor hij strak gaat staan. Hij mag natuurlijk niet zoveel speling hebben dat hij de wand raakt. Ook mag hij geen neer&op waartse speling hebben. Bij ballbearing mag je geen speling hebben deze zit er zo strak in dat teveel olie funest is daarom werken deze met 0.8mm olie restrictors.

Verstuurd van mijn GT-P5100 met Tapatalk
Door nickelodeon
@Jochem ik ben ook nog flink aan het lezen enz. alleen begin ik al snel over de meest simpele dingen te twijfelen. Die maat van mij die evt een turbo heeft liggen die zij dat er vanwege een een oliefilmlaagje ook iets van speling op mocht zitten. Nu was mijn compressor ook oliegesmeerd, maar met veel minder speling (eigenlijk niks te voelen) vandaar dat ik dacht dat je niks zou mogen voelen.

Ik twijfel ook nog steeds of ik wel verder ga hiermee omdat het ook nog fout zou kunnen gaan met allerlei onderdelen
En de vraag is ook hoe betrouwbaar is dadelijk het geheel als het klaar is...

Met andere woorden kan ik niet beter voor een andere hobbyauto gaan waar ik motorisch eigenlijk zo goed als niks aan aanpas.
Door nickelodeon
Is ook al een keer door mijn gedachten geschoten, maar dan is voor niks de compressie verlaagd enz.
Dan koop ik nog liever een nieuwe compressor en ga ik aan de veilige kant zitten (o,6 bar drukopbouw en getande riemset er maar weer af.)

Is er btw van jou turbo opbouw ook een topic paul? Vooral voor info over gebruikte materialen