Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Motor tuning, chip enz
hallo ik heb een vraag, ik zou graag een afgedraaid vliegwiel willen monteren op mijn vr6, nu heb ik gelezen dat als ik te licht ga dat ie stationair onregelmatig gaat lopen en kan afslaan, maar ik heb op mijn vr6 al wel 268 graden schrick nokkenassen heb ik dan nog steeds problemen met stationair lopen of niet, ik hoop van jullie te horen mvg michael
JoeriVR6 hier op het forum heeft wel lichtere vliegwielen te koop. Daar heb ik er een van, en die bevalt prima. Heb op m'n eigen auto helemaal geen demping meer op de stationair regeling zitten. (ivm inlaat brug type). en daarmee blijft die nog mooi lopen als je hem in toeren terug laat vallen.
Veel lichter zou ik hem persoonlijk neit willen hebben, dan valt die wel erg makkelijk uit namelijk.
Ok stom van mij dat ik die topic niet gezien heb dus ik moet niet lichter gaan dan 5,3 ik kan namelijk een afgedraaide vliegwiel kopen maar die verkoper weet niet precies hoe licht ie was maar dacht zo rond 4,5 dus dit zou nadelig worden voor mijn stationair wat kan ik hier aan doen om wel stationair te laten lopen ?? Mvg michael
Een zwaarder vliegwiel monteren. :lol:

Het probleem wat je met een erg licht vliegwiel zult hebben is dat de auto uitvalt als je hem terug laat vallen naar stationair toerental.