Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Motor tuning, chip enz
Door Cassie
Hi allemaal ik ben Cassie,ik rijd niet zo lang een golf 5 , hier voor reed ik een honda civic 1.8 v-tec maar nu een golf 5 ik vind het een leuke bak met een r32 body pakket alleen de motor heeft niet echt power wat kan ik doen om het sneller te maken? Gaat om 1.6 fsi dsg bak
Door PaulusB
Met chippen kun je bij die 1.6 FSI max 10pk behalen ook kun je de dsg beter laten schakelen door software optimalisatie. Voor de rest zijn het dure pk's omdat je dan al gauw naar hardware ombouw gaat. Vaak is het dan beter om een 2.0 TFSI ombouw te gaan doen.
Door Cassie
Dus het heeft geen zin op het te chippen 10 pk merk je amper niet denken ik,ik zat te denken om een r32 blok in te laten bouwen voor in de zomer .als ik een 2.0 tfsi laat in bouwen kom ik even duur uit als een originele golf 5 gti .
Door PaulusB
Een complete ombouw naar R32 zal elkaar ook niet veel ontlopen kwa geld. R32 is 250pk en GTI 200pk dus om keuren met dit soort motoren word ook een dure keuring voor auto's die omgebouwd zijn naar 1997. Hiervoor was het een stuk makkelijker en goedkoper. Zo ie zo is het altijd verplicht te keuren boven de 40% motor vermogen toenamen en cilinder wijziging.
Door Cassie
Ik denk dat het best optie voor mij is om het gewoon het te accepteren en rijden met die 1.6.maar een andere vraagje je heb ook de 2.8 v6 aue motor van het golf 4 is dat mogelijk om dat te swappen op een golf 5.?zoja ben ik dan wel een stukje goedkoper uit dan die gti/r32 en sneller dan die 1.6 fsi.
Door PaulusB
Alles is pas te maken je zult een onderstel van een mk5 v6 moeten aanschaffen in principe staat de r32 op de zelfde motor steun punten als de oudere v6. ECU en bedrading ombouwen word ook een klus. De motor zul je wel al voor een redelijke bedrag kunnen vinden met bak. Vergeet niet dat het 4motion bakken zijn die je moet ombouwen naar voor wiel aangedreven daar zijn kits voor te krijgen. Iemand die je mogelijk kan vertellen wat het gaat kosten is dutchbuild http://www.dutchbuild.com/index.php/nl/

Verstuurd vanaf mijn Moto G Play met Tapatalk

Door reeynie
Als je t leuk vind gewoon doen er komt elke maand weer nieuw geld

Verstuurd vanaf mijn LG-K520 met Tapatalk

Door Cassie
Echt dank je wel voor al die goeie informatie. ☺
Maar zal dat kunnen de oudere v6 motor op mij dsg bak met wat aanpassingen ..?
Door reeynie
Ik zou het niet weten maar de kans is groot dat je huidige dsg het vermogen van de v6 niet kan hebben. Bak van een mk3 vr6 past vaak wel op de meeste vw v6 blokken

Verstuurd vanaf mijn LG-K520 met Tapatalk

Door PaulusB
Idd dat is een goede optie en fatsoenlijke VR6 bak heb je al rond de 250 euro.

Verstuurd vanaf mijn Moto G Play met Tapatalk