Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Alle problemen met de buitenkant van je auto
Door Aziona
Het slot van de centrale deurvergrendeling van de tankdop hapert soms waardoor we niet kunnen tanken. Ik heb niet de indruk dat er "iets stroef" gaat maar dat het slot zelf hapert. Op zich heb ik geen behoefte aan een slot op mijn tankdop. Tegenwoordig boren ze toch een gaatje in je tank.

Weet iemand een slimme manier op dit te op te lossen. Hoe kom ik bij het slot van de tankdop of kan ik specifief het slot van de tankdop uitzetten met het verwijderen van een zekering? (laatste lijkt mij niet waarschijnlijnlijk)
Door Frasse
Werd met dit probleem op mijn eerste Tiguan en nu ook op mijn tweede geconfronteerd. Fustrerend ! Volkswagen zou dit probleem eens serieus mogen aanpakken... wat is de oplossing ? Met de contactsleutel duwt u voortdurend opde stand om de wagen te openen en TEGELIJKERTIJD duwt u zachtjes voortdurend op de dop. Na een tijdje zou de dop moeten open gaan. Indien U ,in paniek, verschillende keren alles hebt geprobeerd ( deuren vergrendelen, auto starten, deuren dicht en opendoen, enz) is het mogelijk dat het electrosysteem in ... een knoop slaat en dan is mijn remedie geweest om de wagen eens een nachtje te laten staan en de electronica tot rust te laten komen en dan oplossing 1 terug toepassen. Klinkt bijna als een reset van een pc...