Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Alle technische problemen van je auto
Door B4N44N
Beste leden,

Ik heb een klein probleempje met de Cor, de homokineet is kapot (althans daar ga ik van uit.)
Bij het starten en het rustig op laten van de koppeling hoor ik al een geknik aan de bestuurderskant. Bij insturen in een bocht naar links hoor je hem ook ratelen en bij het laten uitvieren op de motor rateld hij ook.
Dus ik kan aannemen dat dit de homokineet is?

Nu mijn vraag:
- Zijn de homokineten van een Corrado hetzelfde als die van een Golf, Passat?
- Kan dit ook de aandrijfas zijn?

Bij voorbaad dank :mrgreen:
Door klamath
Assen zijn iig hetzelfde als van de Mk3. Heb de bijrijders as van een Golf onder die van mij. :)
Door B4N44N
Top heren! Bedamkt voor de snelle reacties :)
Jullie houden dus ook gewoon de homokineet aan als verdachte?
Wanneer zou ik kunnen merken of het de complete aandrijfas is?
Door klamath
Nouja.. de enige bewegende delen van de aandrijfas zijn de 2 homokineten. dus als de as is, zal het nog steeds een homokineet zijn zou ik gokken.

Heb je nog even gekeken of je aandrijfas nergens tegenaan komt? toen ik de aanfrijfas aan de bijrijderskant gewisseld heb met die van de Mk3 had ik dat.
de as van de Mk3 had namelijk een rubberen trillingsdemper om de aandrijfas zitten.
Alleen was deze iets opgeschoven, en hierdoor raakte die bij helemaal naar links sturen het subframe.
Trillingsdemper toen iets opgeschoven, en geen problemen meer gehad. :)

Kan me voorstellen dat die van jou misschien je koppelstanken van de stabi raakt bij insturen of zo. Ik zou het iig nakijken, gezien je dan niets los zou hoeven te maken. (maar 't meest waarschijnlijk is idd een homokineet, en gezien het zo stuur afhankelijk is gok ik de buitenste.)