Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Alle technische problemen van je auto
Door JeanCullas
Ik sta op het punt nieuwe motorsteunen te bestellen bij Claus von essen...

Nu ben ik nog aan het twijfelen voor de PU set 65shore, 80 shore of gewoon de versterkte rubberset van 75/80 shore....

Ben ik juist dat de pu60 zoizo nog stijver zal zijn als de rubberset ?

Wat raden jullie aan voor 'hevig' :wink: straatgebruik ??

Alvast bedankt !
Laatst gewijzigd door JeanCullas op 26 mar 2012, 23:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Boersie
Ben je van plan turbo/compressor te gaan rijden? zoniet gewoon de versterkte rubberset kopen, dat is al stug zat, heb ik ook gehad.
Eerste keer dat ik me auto startte met de deur open stond me deur te dansen van de trillingen :mrgreen:
Door mk3r32
Ik heb zelf een golf 3 met r32 motor er in heb rond de 270 pk en ik heb van Claus von essende pu shore 65 gehaald is lekker hard lichte trilling die schrijve ze ook voor tot rond de 300 a 350 pk dus ik raad je zwaarder dan 65 shore af maar ja is jou keus mij mening zwarte 65 shore rubbers en dat vind je hem denk ik al goed hard haha :D
Door Jochem
je moet de motorsteun bij de bijrijder (dus linksachter) niet vervangen voor PU. Misschien wel voor een nieuwe originele, als de oude niet helemaal goed meer is.
Als je die namelijk wel PU maakt, krijg je extreem veel trillingen in de cabine. Niet fijn.
Denk ik pas nodig vanaf 500 pk.

De voorste en de baksteun kan wel gewoon. Je krijgt er wel meer trillingen door, maar minder erg.
Door Boersie
mk3r32 schreef:Ik heb zelf een golf 3 met r32 motor er in heb rond de 270 pk en ik heb van Claus von essende pu shore 65 gehaald is lekker hard lichte trilling die schrijve ze ook voor tot rond de 300 a 350 pk dus ik raad je zwaarder dan 65 shore af maar ja is jou keus mij mening zwarte 65 shore rubbers en dat vind je hem denk ik al goed hard haha :D
Dat is 65 shore PU wat jij heb, is anders als de versterkte rubber/gummi variant met 75/80 shore.
De rubberen variant is tot 280pk, en ook 'zachter' dan de PU versies.
PU versies op een stock VR6 is zwaar overkill, de rubber/gummi variant is dat eigenlijk al, omdat je veel trillingen krijgt door de baksteun
Door JeanCullas
Turbo zal zeker nog niet voor direct zijn..

Het is vooral omdat ik met veel vr6'en heb gereden en altijd vond dat het blok zo een zware naschok geeft bij het lossen van de gas en zo schokkend reageerde op het volgas stampen ](*,) Is dit nu doordat al die vr6'en versleten rubbers hadden of is dit altijd het geval bij rubberen steunen ??

Blok komt in een golf 2 en is enkel bedoelt om buiten te komen met stralend weer :) r.gif
Door klamath
Ik heb bij m'n Corrado de voorste motorsteun vervangen door een PU variant (hadden we nog liggen.. in die van m'n pa hadden ze de achterste steun aan de bijrijderskant en de voorste vervangen. dan rammelt je 't dashboard zowat uit de auto bij normaal rijden.
Maar alleen de voorste vervangen is op zich best prettig.
Als zou ik ook nog wel eens een VR6 willen proberen waar gewoon nieuwe originele motorsteunen in zitten.. denk dat dat ook al erg goed zal rijden.