Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Alle technische problemen van je auto
Door Sven-GTI
Ik heb dus van een donor vr6 het blok en de complete remmerij en ophanging overgebouwd op mijn mk3 cabrio.

Nu zit ik met het volgende, ik heb alle remmen ontlucht en toch blijft het rempedaal sponzig aanvoelen?

Soms heb je wel veel remdruk, soms minder. Als je zegmaar paar keer pompt met het rempedaal heb je gewoon goede remdruk, maar na 3 seconden ofzo is deze remdruk gelijk weer een heeeeeel stuk minder :s

Ik snap er niks van, heb gewoon m'n contact aangelaten bij het ontluchten ivm de abs..

Ook de remblokken en schijven zijn nieuw en het systeem lekt ook nergens. Zou er om een of andere reden toch nog ergens lucht zitten?
Door Jochem
dan zit er toch nog lucht in het systeem...

ABS moet ook ontlucht worden als het helemaal leeg is geweest.
Door Sven-GTI
Hoe ontlucht je de abs dan? Ik dacht gewoon je contact aanzetten tijdens het ontluchten bij een systeem met abs?
Door Jochem
Bij de Teves04 met twee nippels aan de zijkant.
Bij Teves20 met behulp van VAG-COM oid.

Maar sowieso nog eens goed ontluchten. Ik heb ook al een paar keer gehad dat je het denkt het goed gedaan te hebben, maar als je dan een stukje gaat rijden merk je weer spons.

Als er een lek zou zijn, dan merk je dat aan een reservoir dat steeds leegloopt. En aan natte plekken.
Door Sven-GTI
Lek is ie sowieso niet. Ik dacht dat je bij abs ontluchten gewoon je contact aan moest houden zodat de abs motor werkt.

Het hele remsysteem is zo goed als helemaal leeg geweest.. daarvoor werkte de remmerij helemaal perfect, dus denk dat ik het ontluchten toch door een garage moet laden doen dan
Door Sven-GTI
Weet iemand hoe je kan zien welk abs/remsysteem je hebt?

Ik zie op internet allerlei types voorbij komen.. Heb er zelf eigenlijk nooit naar gekeken. Het is ook de eerste keer dat ik een systeem met ABS ontlucht...