Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Alle technische problemen van je auto
edit: Zie dat ik hem in de verkeerde groep heb geplaatst. Moet naar motor problemen.

Ik had in voorstel topic al iets geplaatst ivm onregelmatig stationair die schommelde van 500 - 1500 toeren. Dit probleem lijkt vooralsnog opgelost te zijn.

Nu heb ik nog steeds het volgende probleem. De motor start zonder problemen bij een koude start. Echter gedurende de eerste 10 minuten kan het zijn dat als ik stil staat het toerental blijft hangen op 2000 toeren als ik stil sta. Hier had ik in de ochtend nog geen last van alleen in de middag als ik van werk naar huis ging. Nu gebeurde het ook vanochtend. Na ongeveer 10 min loopt de motor prima. Wel valt het me op dat wanneer ik afrem en stil sta het toerental eerst naar 800 toeren gaat en in een vertraging naar ongeveer 550. Net alsof er even iets blijft hangen.

Stel dat binnen de eerste 10 min. de motor uitvalt, dan kan ik niet direct starten. Het lijkt erop dat de motor dan is verzopen, want ruik soms benzine als ik blijf proberen te starten. Nu wacht ik 5 min en dan start hij weer. Als de motor goed warm is, lijkt deze tot nu toe zonder problemen goed te starten.

Ik heb geprobeerd de auto uit te lezen, maar dit lukt niet. Weet niet of het aan het uitlees apparaat ligt of ergens in de bedraging of ander probleem in mijn auto.

Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn en wat ik zelf nog kan proberen. Ik heb gelezen dat ik LMM kan proberen schoon te maken luchtfilter, maar dan houdt bij mij de kennis op die toch al beperkt is :).
Koelvloeistof temperatuur staat meestal op 70, bij langzaam (stapvoets) rijden in de stad heb ik het zien oplopen tot 90 graden, maar als je dan weer normaal kan rijden zakt deze weer naar 70.

Ga toch nog een nieuwe poging wagen bij de garage om uit te laten lezen. Was ze eerder niet gelukt, maar garage had hem ook niet op de ODB I connector aangesloten was mij opgevallen.
koelvloeistof op 70 graden is iig al niet goed. zou gewoon 90 meoten zijn bij gewoon rijden. (mja, dat kan ook gewoon aan de temperatuur voeler liggen. Je hebt niet toevallig zo'n infrarood thermometertje om even te checken? )

Verder zou ik iig eens even nakijken of die ergens valse lucht trekt.
Nee helaas geen infrarood thermometer tot mijn beschikking. Ga toch kijken of ik dit weekend tijd om te kijken of er ergens valse lucht wordt getrokken.

temperatuur voeler voor koelvloeistof is een aantal jaar geleden vervangen, toen gaf hij constant 60 graden aan, maar toen had ik niet deze problemen.

Ook viel me op dat de motor goed blijft lopen als de olie temperatuur boven de 70 graden komt.