Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Alle technische problemen van je auto
Door Arie-69
Hallo allemaal,ik heb weer eens een probleem:na een complete revisie zit ik met een temperatuur probleem.Als ik de auto gewoon stationair warm laat draaien komt ie tot ong 92a93 gr.Maar zodra ik gas geef of gewoon rijd loopt mn meter naar de 110a120 gr.De fan slaat gewoon aan en ik heb de themostaat vervangen en toen nog de gele sensor maar nx heeft geholpen. :evil: Nou moet ik wel zeggen dat na het vernieuwen van de gele sensor de temp niet meer zo hoog oploopt (voor het vervangen liep hij de meter uit!!!! Ik heb de meter zelf ook nog verwisseld met een ander,maar ook geen resultaat.Kan het misschien met de sensor te maken hebben want ik begin te twijfelen of ik die rubber afdichtring er wel uit heb gehaald(de nieuwe sensor (gele) steekt verder naar buiten als die blauwe) Alvast bedankt gr Arnoud
Door klamath
T42 stekker iig even nakijken. maar wat ik dan weer grappig vind is dat die stationair wel goed doet? Dan zou die naar de 100 graden moeten gaan, en de fan aanslaan.
Door Arie-69
Ja daar zat ik ook al aan te denken maar hoe maak je die eigenlijk los.Maar het is idd vreemd dat als ik gas geef de meter meteen omhoog gaat,lijkt wel meer stroom?
Door klamath
Dan zou ik iig even de waterpomp en de hulpwaterpomp nakijken.. dan zou daar haast iets moeten mankeren. :shock:
Door Arie-69
Hey Tim,ik heb net die T42 stekker ff losgehaald en je kon idd wel eens gelijk hebben,zat op een paar aansluitingen nogal roest en stond ook wat vocht in die stekker dus alles ff schoongemaakt en ingespoten met wd40 (had geen contactspray voorhanden)en lijkt al weer opgelost.Dus vanavond ff een stukkie rijden en dan eens weer kijken voor zover eerst mijn dank gr Arnoud
Door clown25
met een stukke hulpwaterpompje loopt je temp niet op

allen als je waterpomp zelf stuk

je kan eens kijken of je waterpomp zwaar draait multie riem even van spanning af halen en draaien aan de poelie
Door klamath
@Arnoud, Als je de kans krijgt, haal wat contact spray en een potje vaseline.
Spuite je de stekker in met contact sprak, dan er op en er af een aantal keer om de contact delen mooi blank te schuren.
Dan met wd40 of remmen reiniger de contact spray weer weg spuiten (is namelijk zuur.)
En een dikke klodder vaseline in de stekker verdelen zodat vocht er niet makkelijk weer in komt. :)
Door klamath
de geribbelde ring zo'n 45 graden tegen de klok in draaien. (als vanuit de bestuurders kant op de stekker kijkt.) dan komt die iets naar buiten, en kun je hem er uit trekken.
Door Arie-69
Hallo allemaal, het is opgelost het zat idd in de stekker,maar Tim kan het geen kwaad dat ik de stekker nu lekker laat zitten(met wd40) want het is nu goed en denk als ik hem er weer af haal dat ik misschien weer problemen krijg.Het probleem was dus dat in de stekker van de ECU die contactjes verroest en een beetje verpulverd waren.Eigenlijk het beste denk ik om de hele stekker er af te halen en een nieuwe er op te solderen.Of misschien iemand een ander idee? gr Arnoud
Door gurby
Mooi dat het gefixed is!
Heb gisteren mijn T42 ook even opengedraaid maar die lijkt wel zo uit de showroom te komen van de binnenkant... alles bling, geen druppeltje, vuiltje,stofje of roest te bekennen.
Dus daar zal het wel nete aan liggen.

Vanmiddag eerst maar een nieuwe multimeter gekocht want m'n ouwe was dood dus ik kon gisteravond helaas ff verder niet zoveel.. maar we blijven rustig bezig.
De aux waterpomp is sowieso kapot volgens mij dus die eerst maar eens vervangen en de sensoren meten & vergelijken met de groene qua afgegeven weerstand.