Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Alle technische problemen van je auto
Door B4N44N
Vandaag ook even centrale vergrendeling op afstandbediening laten inbouwen.
Echter schijnt er iets met mijn slot niet goed te zijn vertelde de beste man.
Als ik de sleutel 1x naar links draai gaat de bestuurders deur open, draai ik nog een keer dan wordt alles ontgrendeld. Dit is eigenlijk al zo vanaf dat ik de auto in bezit heb.
Dit is daarom ook de reden dat hij niet met de ab alle deuren ontgrendeld, omdat hij maar 1x signaal kan geven naar het kastje. Dus als je op openen klikt gebeurt er niks, hij geeft wel een puls (3,6sec) maar de deuren ontgrendelen niet. Het probleem zou dus in de deur moeten zitten (slot).

Iemand een idee?

(Is een setje van JOM type 7105-1)
Door marc
Waar heeft hij dat op aangesloten dan??
Ik heb het gedaan via de cvpomp achterin en dat werkt ook goed miss ook een optie
als je het zo nog nie hebt
Door B4N44N
Aanvankelijk had ik hem ook aangesloten op de cv pomp.
Echter had ik toen hetzelfde probleem en ik kon dan ook de knippers niet aansluiten
omdat die kabel niet achterin ligt :lol:

Nou heb ik het (professioneel) laten doen en is het voor bij de zekeringskast aangesloten. Alles werkt dus maar volgens hem zit het bij het slot in de deur. Kan
ik wel inkomen omdat het openen in 2x ook zo vreemd is :roll:
Door B4N44N
@Mario, dat is inderdaad gedaan. Was er bij toen hij alles aangesloten heeft.
Netjes alles ingewikkeld met tape en overbodige draden (zoals kofferklep openen) heeft hij afgeknipt.
Dus als iemand bekend is met het openen van de deur (dus 2x naar links ipv 1x draaien) dan hoor ik dat ook graag :)
Door marc
B4N44N schreef:Aanvankelijk had ik hem ook aangesloten op de cv pomp.
Echter had ik toen hetzelfde probleem en ik kon dan ook de knippers niet aansluiten
omdat die kabel niet achterin ligt :lol:
Uhh je hebt toch ook knipperlichten :?: zie het probleem nie
Door Mario
@Bart. Ik snap even iets niet. #-o hoe bedoel je met 2xlinks de deur openen? Als je CV op afstandsbediening hebt, zoals de meeste onderhand hebben, dan open je de deuren met je AB en niet (meer) met een sleutel. Of zie ik nu iets over het hoofd. :oops:
Door B4N44N
Je ziet idd iets over het hoofd :P
Het zit nu zo. Het signaal "open" (van de ab) geeft een korte puls naar het kastje om de deuren te openen. Alleen gaan de deuren niet "open".
Dit komt volgens mij/en volgens de garage, doordat het slot niet helemaal klopt.
Voorheen moest ik de sleutel in de deur 1x naar links draaien om mijn deur open te doen, en 2x naar links om alles te ontgrendelen.
De inbouwer zegt dus dat het daar waarschijnlijk mee te maken heeft. Het kastje kan maar 1 signaal doorsturen (door 1x op openen van de afstandsbediening te drukken) terwijl de auto "eigenlijk 2 signalen" nodig heeft. Snap je?
Kan het echt niet duidelijker uitleggen :mrgreen:
Door marc
beetje raar kan mij nie voorstellen dat het bij jou anders is als bij ons, tenzij de cv later is ingebouwd dus nie af fabriek :wink:
Door marc
Bedoelde meer Bart :wink:
Ik heb de draden aangesloten op de cvpomp die heeft een aansturing voor op slot en ontgrendelen, als het bij de deur nie wil dan kun je achter eens proberen.
Als je elec. ramen hebt met comfort sluiting dan lopen daar ook nog draden heen van je cvpomp
Door B4N44N
Ik heb het JOM setje eerst zelf aangesloten direct op de pomp (in de kofferbak dus) maar daar had ik hetzelfde probleem.

Zo is de situatie zonder afstandbediening:
1. Sleutel in het slot, 1x draaien naar links ontgrendeld alleen mijn deur.
2. Draai ik de sleutel 2x naar links, dan ontgrendel ik alles.

Hoe is dit bij jullie?

Alles is origineel af fabriek (nu alleen het setje van JOM niet dus..)
Door marc
bij mij is het linksom ontgrendelen en rechts om vergrendelen van alles of net andersom hahahaha gebruik nu de ab dus weet het nie cker meer loll maar cker nie naar 1 kant 1 of 2 keer
Door B4N44N
marc schreef:bij mij is het linksom ontgrendelen en rechts om vergrendelen van alles of net andersom hahahaha gebruik nu de ab dus weet het nie cker meer loll maar cker nie naar 1 kant 1 of 2 keer
Hmm ok, dan moet ik toch dat slot maar eens ff nakijken :lol:

thx!
Door marc
Heb nog ff voor je gekeken maar naar rechts is sluiten en naar links in open.
Als ik hem 2 keer naar links doe dan blijft ie gewoon open ook als ik hem vast hou.