Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Alle technische problemen van je auto
Door marc
Heeft iemand ervaring met het vervangen van alleen de hall-gever??
Ben van plan om die te vervangen aangezien die van mij een scheur heeft aan de onderkant.
Nou vroeg ik mij af of iemand een adresje heeft waar ik een losse hall gever kan bestellen inlc. stekker??? of desnoods alleen de sensor met kabels.
De Hall-gever is bij mij op een grondplaat geponst dus die zal ik ff moeten uitboren.
Dit weekend eerst ff een leen ontsteking er op zetten om te kijken of het daadwerkelijk de hall-gever is dan kan ik een kabelbreuk uitsluiten.
Het rare is dat als hij stationair loopt er geen foutmelding is en zo gauw ik een beetje gas geef de storing er weer is en onder het rijden wisselend wel en geen storing geeft pff.
Door nickelodeon
Dit is te doen, heb bij mij de complete ontsteking uit elkaar gehad om te laten poedercoaten.
Het lastigste is om onderaan de as dat blok eraf te krijgen.
Dat blok is bij mij toen een keer kapot gegaan. Uiteindelijk lukte het om het asje eruit te persen dmv houten blokjes achter het blok en een iets dunner asje erin persen.

Let wel op dat je dit blok onderaan exact hetzelfde terugzet, hij lijkt symeterisch maar is het niet(ivmpassing op nokkenastandwiel) dus als je deze 180 graden draait dan start de auto niet meer door foute timing.
Door marc
Heb al een onsteking gemold :? het blokje ging kapot en het asje kreeg ik er nie heelhuids uit.
Ik dacht dat het aan deze onsteking lag aangezien de rotor er ook muurvast op zat.
In de hall-gever zit een scheur aan de onderkant maar als ze zo moeilijk uit elkaar zijn te krijgen dan ben ik bang dat ik deze ook weer mol :(
Door clown25
die hall gever kan je niet lof vervangen dat word een nieuwe kopen of een 2dehands

ben er zelf ook al mee bezig geweest en het gaat niet werken

hebben ze over na gedacht

nieuwe hall gever kost bij de stealer let op tussen 200 euro en 400 euro nieuwe
Door marc
Niet los vervangen daar ben ik het niet met je eens maar ze hebben het ons er nie makkelijk op gemaakt hahaha.
Een losse hall-gever is wel aan te komen tis meer het demonteren van de ontsteking.
Door nickelodeon
zoals gezegd is het te doen, ik heb toen dat blok in de bankschroef gezet, 2 houtenblokjes erachter (net na de ronding) En met het asje van je kapotte ontsteking
duw je hem eruit.

Wel heb ik het asje waarmee je hem eruit wil persen eerst in een boormachine gezet en er met een schuurpapiertje overheen gegaan dat deze iets dunner is anders komt deze natuurlijk weer vast te zitten.

Voor montage heb ik de halgever in een oventje gelegd op 50 graden en het asje in de vriezer (vantevoren heel lichtjes gepolijst dat hij spekglad is) en het gaatje in de as ingevet en toen kreeg ik het weer makkelijk in elkaar.

Evt mag je er ook wel mee langs komen dan help ik je wel.
(regio eindhoven)
Door marc
Ik heb nu ff een leen onsteking en ga morgen ff kijken als de storing nu in de hall-gever zit of in de bekabeling.
Door marc
Heb de onsteking ff omgeruild en de storing is nu weg, dus het ligt aan de hall-gever.
Nu nog de onsteking uit elkaar halen voorzichtig en kijken naar een losse hall-gever.
Als iemand nog een site heeft waar ik 1 voor een redelijke prijs kan krijgen dan hou ik mij van harte aanbevolen.
Door marc
Ben ff met de onsteking bezig geweest maar krijg het asje er zo nie uit zonder dat ik de meenemer sloop :?
Iemand nog iedeeen om het asje zonder dak de meenemer sloop er uit te krijgen??
Door nickelodeon
Als je nu een kapotte halgever en een kapot blokje hebt, kan je dan niet beter opzoek naar een 2e handsje?

Iig je bent hier anders welkom dan kan ik het nog voor je proberen....
Door marc
nee dat was de hele oude onsteking die helemaal kapot is.
Ik heb nog en komplete er liggen die een foutmelding aangeeft en daar wilde ik een andere hall opzetten maar ben bang dat ik dat asje er ook nie heel uitkrijg net als die andere :(
Mooi aangeboden maar volgens mij woon jij nog al ver bij mij weg dus kost het mij al een mooie duit om naar je toe te komen :wink: