Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Alle technische problemen van je auto
Door corrado vr6 2.9
ik had een vraagje ik wou graag een 6bak in me corrado vr6 bouwen
nu weet ik een goede 6 bak te liggen van een borra tdi

zou dat kunnen met me vr6 of kan ik dan beter een 02m bak gebruiken ?
Door Jochem
die tdi bak krijg je niet op een vr6. past niet
het je een ander koppelinghuis (helft van de bakbehuizing) nodig, kost ~700 euro. en de bak moet dan opnieuw voorgespannen (mbv spacers achter de lagerringen) worden.

Verder andere beugels, verbouwing van schakelmechanisme, ect.

Voor de ombouw van een 02A moet je Klamath of PimS vragen

kost je sowieso een hoop geld.
Door ate-vr6-
ben zelf nu ook aan de gang met een o2m bak aan een vr6 kan je wel info geven over hoe en wat en met betrekking tot schakelmechanisme
Door Jochem
ik heb er nog een in onderdelen liggen... maar moet veel aan gerepareerd worden.
Door Jochem
nieuwe lagers. bakhuis gerepareerd... is een gat in geslagen door een exploderende koppeling.

Maar goed... is ook een 4motion.
heb dus twee bakken DRP en DRW, waarvan ik dus 1 wilde maken met vr6 aansluiting, maar wel de tdi overbrenging. (anders rijd je met 120 nog steeds 3000 toeren in de 6)

en ik heb een syncro dus vandaar de 4motion (02m bakken voor vr6 zonder 4motion zijn heeeel zeldzaam)

nu heb ik een zolder vol onderdelen
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Door klamath
een 02M bak is een optie. Ben zelf voor een 02A 6-bak ombouw gegaan, gezien ik met een standaard VR6 blok rijdt. (koste 1350 euro voor een nieuwe versnellingsbak. plus inruil van een oude bak. )
Dit was voor mij goedkoper en makkelijker als een 02M bak ombouw. gezien ik geen aandrijfassen custom made hoeft te hebben, en ik geen andere startmotor, vliegwiel en koppeling nodig heb.
Door ate-vr6-
als ik jou was gewoon ff pb sturen weet je cker als hij weer inlogt dat hij direct je mailtje ziet :)
Door Jochem
corrado vr6 2.9 schreef:wat wil je er voor hebben dan ongeveer
was dat een vraag aan mij?

in dat geval... ja liefst zo veel mogelijk, aangezien ik voor alles bij elkaar 1200 heb betaald
maar ik denk dat ik in de huidige staat maar 500 kan vragen. (voor alles hè. 2x 02m bakken in onderdelen, 4motion/haldex aandrijving, aandrijfassen, cardanas, schakelmechanisme, startmotor, werkplaatshandleidingen)

Er zit dus nog wel veel werk aan! en 02M bakken zijn niet de gemakkelijkste..