Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Alle technische problemen van je auto
Door klamath
Ik ben een beetje aan het rondneuzen om eens wat anders onder m'n Corrado te zetten.

Heb op het moment een set Evolution s038 velgen (17" et35 7.5J) met 215/40/17 banden. wat op zich qua rijden best prima bevalt.
Alleen merk ik wel dat de auto net wat prettiger reageerd op eht gas als die op de 15" wielen staat. (winterbanden)
dus nu vraag ik me af, heeft dat met het gewicht vcan de velgen te maken, of zit het gewoon tussen de oren?

Dus nu nu zit ik met het idee te spelen om een setje lichte velgen te halen. maar zou dat zinvol zijn tov wat ik nu dus al heb? (qua looks vind ik de s038's toch best mooi staan)
Wat voor velgen zouden jullie suggereren voor onder een Corrado? breedsets hoeft ik niet in ieder geval. als ik een 9J velg er onder zou zetten, zou ik ook een 245/255 brede band moeten hebben, gezien ik getrokken banden niet mooi vind. en daar heb ik gewoon de wielkasten niet voor.

Zal zelf aan zo'n 7~7.5 J te denken weer. (eigenlijk nog liever 7J als 7.5, zou weer gewicht moeten schelen. en 205 brede bandjes zou prima moeten zijn.)
Alleen zijn de meeste lichte velgen (Heb hierbij OZ in gedachten bijv.) allemaal velgen zonder rand..
Ik vind het zelf mooi staan op de Corrado als de spaken wat verder terug liggen. Dus,. suggesties anyone? :D
Laatst gewijzigd door klamath op 31 jan 2012, 23:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Jochem
leg ze eens op de weegschaal: 't is roterende massa

is de uiteindelijke diameter hetzelfde?
Door jacobus
Tja suggesties genoeg , maar het gaat ten alle tijde nog om persoonlijke smaak

De standaard velgenmaat is natuurlijk altijd aanbevolen om de beste rijeigenschappen de creeren .

Persoonlijk vind de smith velgen erg goed staan bij een corry .
Door Northpole
BKracing type 299
Afbeelding
Dare type DR RS CR
Afbeelding
Keskin KTN5
Afbeelding
Keskin KT1
Afbeelding

al deze velgen zijn verkrijgbaar in 15 inch en kun je krijgen in 7j of 7,5j persoonlijk zou ik het op 17 inch houden omdat het de wielkasten net wat mooier opvult. Maar als je gaat voor 15 inch dan denk ik zelf dat de Dare variant het mooiste zal staan puur omdat de look bijna gelijk is aan de BBS RS velgen en ze in vergelijking belachelijk goedkoop zijn ;) , ga je voor een compleet andere look dan zeg ik keskin KT1 of KTN5 ( letop deze velgen zijn alles behalve goedkoop (de kans dat je daarvoor BBS LM velgen kan kopen is erg groot maar dan zit je wel weer aan minimaal 17 inch velgen)
Laatst gewijzigd door Northpole op 02 feb 2012, 10:25, 2 keer totaal gewijzigd.
Door tempel
Wat ik van de deskundologen heb begrepen is 16 inch de juiste maat als je niet teveel wilt inleveren qua rij eigenschappen
Door klamath
Sorry als ik niet duiderlijk was. :) De bedoelling is dus om een setje 17" zomervelgen te halen. waar ik een setje banden van 215/40/17 of 205/40/17 op wil zetten. (rijdt gewoon erg mooi in de bochten. :lol: )
Maar was dus benieuwt of iemand hier ervaring heeft met die Evo S038's qua gewicht van andere velgen. zou namelijk wel graag lichtere velgen er op willen zetten zodat het verschil met 15" kleiner is.

Heb een mooi setje 17"OZ velgen gezien. :)
http://link.marktplaats.nl/525263194

Iemand ervaring met dit type? Iig zijn ze 7J, ET35.. perfect qua maat.
Door ericos00
Heb het nooit zo met O.Z. velgen , maar deze zijn zeker wel net!

Ik zeg doen. haha :P