Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Alle technische problemen van je auto
Hallo allemaal.

Ik rijd al een tijdje met een soort van piepje (volgens mij rechtsvoor)
Ik dacht eerst de remschijf is krom, omdat je het wiel echt rond hoord gaan en dan op een bepaald punt hoor je hem even aanschuren. Maar met hard remmen trilt mijn stuur en niks.

Nu na vandaag een rondje te hebben gereden voelde ik een soort van hapering in mijn stuur. net of hij even tegengehouden word. Het is alleen als ik naar rechts stuur.

Ook het piepende geluid houd meteen op als ik naar links stuur. dus het komt ook alleen met remmen en rechts insturen. Soms blijft het de hele rit. Had al wat vrienden gevraagt en die zeiden je moet je niet teveel aantrekken van piepjes en kraakjes bij een golf 2. Dus ik dat advies opgevolgt , maar nu het stuur begint te haperen vraag ik me toch af wat het nou kan zijn..

Iemand een idee ??

Het gaat trouwens om een golf 2! misschien een veel voorkomend probleem..

Alvast bedankt :)
Laatst gewijzigd door ericos00 op 16 feb 2012, 19:39, 2 keer totaal gewijzigd.
ik heb het idee van niet. waar zou anders dat rare geluid vandaan moeten komen :roll: plus dat ik zeker weet dat het wiel nergens aanschuurd.

maar door een kapot wiellager, zou ik daardoor ook iets van in mijn stuur kunnen voelen? als ik rechts instuur(voor op lage snelheid) blokkeert hij een halve seconden en dan stuurd hij weer.

Het gepiep en geschaaf word harder als ik naar rechts stuur.
Laatst gewijzigd door ericos00 op 31 jan 2012, 18:25, 1 keer totaal gewijzigd.
thnx voor de hulp.

Ik zal het morgen eens gaan bekijken. helaas moet het wel buiten gebeuren :shock:

Wat ik me nog wel afvraag. Of het wiellager dan ook het probleem met sturen geeft. :?:

En hoe test ik het best of mijn wiellager op is?
Laatst gewijzigd door ericos00 op 31 jan 2012, 19:32, 1 keer totaal gewijzigd.
mm ja.. dacht ik zelf ook aan. maar fusee maakt toch niet zoveel lawaai. als ik de radio op 20 heb komt het er nog bovenuit #-o misschien wel fusee EN wiellager?

lekker zo dacht ik lekker de corrado op te kunnen knappen zit ik elke week wat aan een golf 2 te doen PDT_mad3.gif
hahaha ik heb altijd al een driewieler gewilt.. alleen zo onstabiel he?

Maar ff serieus. je hebt gelijk zal er zo weinig mogelijk in rijden. ga hem denk ik maar naar een garage toe brengen. heb nml wel andere dingen te doen :)

Persoonlijk denk ik dan nu ook niet dat er iets met het wiellager is. maarja. Bedankt voor de hulp :D En ik hou jullie op de hoogte als ik meer weet.
tempel schreef:Dat kan ook , maar besturing die hapert heeft niks met wiellager te maken. Fusee kan behoorlijk wat herrie maken , maar dan zou ik er zeker niet meer mee gaan rijden. Heb je straks ineens een driewieler.
Heb er trouwens net nog een ritje friesland-limburg- limburg- friesland mee gemaakt dus geluk dat het toen geen 3 wieler geworden is :lol:
Zou ook een vastzittend veerpoot lager kunnen zijn. dan draait de veerschotel niet meer meer met de stuur beweging, en word het geheel geforceerd door de veer. gezien die een kant op gewonden is, zal dat bij de ene kant op draaien anders reageren als bij de andere kant op sturen.

Ik gooi maar wat in de groep hoor. geen idee of dat 't is. is zowiezo moeilijk als je het geluid niet hoort.

In ieder geval zou ik de auto voor eens op de krik zetten, en voelen of je in een van de voorwielen speling hebt.
Ook zou ik de hele voorkant eens met de wielen van de grond zetten, en dan helemaal heen en weer sturen.. dan kun je in ieder geval checken of het stuurhuis zelf wel mooi soepel draait.
Ik was dit al van plan vanmiddag.

Wou ook even kijken als ik t wiel ronddraai of ik dan hetzelfde hoor, als dat ik in de auto rijd.
Ja dat klopt zonder geluid is het moeilijk te beoordelen. ik wou al een filmpje maken maar denk niet dat dat ook maar enkele verheldering bied :P

Hoop dat het stuurhuis goed is [-o<

Bedankt iig voor het meedenken :!:
Net de wielen van de grond gehad.

Geen speling in de wielen te voelen. Met het stuur ronddraaien voelde ik dezelfde hapering. Weer alleen als ik naar rechts draai. :?:
zou het dan echt op stuurhuis gokken.
je kunt natuurlijk nog even beneden bij de pedalen kijken of niet toevallig daar iets tegen de stuurkolom aan drukt. (ligt ja die kruiskoppeling redelijk bloot.)
Ben er zelf ook bang voor :roll:

Morgen even kijken. gaat waarschijnlijk weg naar een garage. als het stuurhuis naar de klote is weet ik niet of ik het laat maken. Ga ik liever opzoek naar wat anders :?
Woensdag heb ik een afspraak met een monteur. Dan krijg ik te weten wat het is.

Heel raar maar het geluid rechtsvoor is helemaal weg. (is misschien wel zand geweest) lag meer als 10cm zand op de draagarmen etc dus ik heb het helemaal afgespoten met de hoge druk spuit. sinsdien hoor ik niks meer.

Stuur blokkeert nog wel steeds daar word dus naar gekeken. :)
Nee nog niet!

Bij een vriend van me. Maar goed ik wil eerst weten wat het is daarna ga ik waarschijnlijk naar ten veen.

Omdat het geluid weg was dacht ik het zal ook wel meevallen :P