Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Alle technische problemen van je auto
Door ronald vr6
#240612
Mischien wten jullie het wel,

Heb een probleem met relais 167 (benzinepomp) in mijn Golf II gti 16v PL.
De laatste tijd tikt dat relais als een gek onder het rijden dan kapt heel
ff de motor er mee, toerenteller slaat naar nul en dan weer
naar het toerental wat ik reed. En dat dan achter elkaar.
Heb het relais al vervangen maar mocht niet baten.
En als je dan tussen door een beetje gas geef dan komen er
aardige klappen uit de pijp.

Er is ook een tijd dat ie het niet heeft.

Start nu helemaal k*t, slaat aan en haalt in toeren en slaat dan weer
uit. Ruik ook aardige benzine lucht, alsof ie het niet verbrand.
Gebruikersavatar
Door Trevr6
#240646
Stekker vies?
Brandstofpomp kapot?

Je kunt hem laten uitlezen.
Kan wel een vertekend beeld geven als de stekker vies is.
Gebruikersavatar
Door ATi
#240736
Vaak massa probleem of slecht relais, een relais die gaat tikken, heeft te weinig bekrachtigings spanning, dus moet je zoeken of er geen slechte verbindingen zijn (zoals maasa) accu en en dynamo wel goed?
Door ronald vr6
#240763
Dat zou het best kunnen zijn, dat ga ik morgen ff kijken. Ga hem morgen ook
maar is een grote beurt geven. Toen ik me verdelerkap eraf haalde zat ie
goed onder de olie, aan de binnen kant :? . Nou wou ik een nieuwe keerring
bestellen bij VW dealer maar die zegt mij dat ik dan gelijk een hele ontsteking
compleet moet bestellen. Lijkt mij gek want er zit gewoon een losse keerring
in/achter.

Weet iemand de maat van de keerring die ik moet hebben?
Gebruikersavatar
Door ATi
#240774
is een losse keering, maar ik bedoel dan de O-ring aan de buitenkant van de unit! anders hebben ze wel gelijk... :roll: mischien kan je een foto van maken? waar die exact lekt? :) dan kan ik wel zien hoe of wat