Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Alle technische problemen van je auto
Door SDB
Goedemorgen allen,

Na wat grondig internet werk zoeken zoeken zoeken en nog wat zoeken, open ik toch maar een topic.
Heb eigenlijk niks kunnen vinden wat overeen komt met wat ik heb.

Ik begin bij het begin :

Ik ben in het trotse bezit van een 1994 VR6 en heb na wat tegenslagen en 2 jaar eigendom geen spijt van me 6.
Maar nu heb ik het volgende, mijn auto lijkt en voelt trager te reageren op het sturen.
Voorbeeld : bij het sturen van bijvoorbeeld een bocht op de snelweg dan reageert de auto pas bij een kwart stuurslag. Dus niet direct bij het insturen. Levensgevaarlijk vindt ik, dit heb ik nog niet/nooit eerder gevoelt met enig auto. Bij het bijvoorbeeld indraaien voor een parkeerplek draait mijn stuur gewoon klok rond voordat ik in kan sturen..? Het is gekomen (denk ik/ongeveer) na het vervangen van de draagarmen, subframe stuurkogels m.steun enz. Auto is ook uiteraard uitgelijnd na deze reparatie..

Nee auto heeft geen schade gehad, als zat helaas compleet vastgerot! Bouten braken af in het subframe enzo was er klaar mee dus alles nieuw d'ronder!

Heeft iemand enig idee wat het zou kunnen zijn of waar ik zou moeten zoeken of wat ik zou kunnen proberen???

Ben in het bezit van een brug en genoeg gereedschap kan van alles proberen..

Alvast bij voorbaat dank everyone..! tnx.. :D
Door Haylaz
ik zou beginnen met me stuurkolom en stuurhuis. Lijkt een beetje vreemd, maar ja, ik kan op dit moment niks anders bedenken.

laat iemand in de auto zitten, voorkant omhoog op de brug, eronder staan, met mekaar afstemmend sturen en goed opletten op de besturing.

verder kan ik ook even niks bedenken.
Door ATi
Zoals ik je begrijp heb je dus ook een ander subframe eronder? dus heb je ook het stuurhuis overgzet... zoals Haylaz ook aangeeft lijkt me de beste optie om even met twee man te gaan controleren, en dan bekijken (ook onder belasting, want als de wielen los hangen kun je ook niet goed testen... immers je stuurhuis heeft het dan makkelijk....

ik neem aan dat je het probleem niet voor de operatie draagarmen had? of had je het toen ook al?

:o
Door jelle1234
je stuurhuis goed aandraaien, als je stuurhuis enigzins los zit kan deze verschuiven. het voelt dan alsof die eerst niks doet en dan pas instuurt
Door Rinze
Heb dit ook gehad bij een vorige auto. Was bij mij inderdaad het stuurhuis.