Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Alle technische problemen van je auto
Door GTI_Venlo
Mijn golf 2 vr6 heeft een mechanisch bediende koppeling alleen de koppelingskabel die er nu op zit is volges mij te kort en er zitten nog eens 3 knikken erin! :(

dus weet iemand welke kabel ik nodig moet hebben? ( liefst met link of vw-nummer) #-o

alvast bedankt
je zal toch echt met meer info moeten komen

bak code ofzo wat is het voor bak uit welke auto komt hij vandaan

aan een mechaniesche bak hebben we niets :P

zo ook niet weten welke er op een vr6 blok past
het gaat over een GOLF 2 VR6, OMGEBOUWD dus.. er zit gewoon een originele vr6 bak achter.
deze werkt nu alleen mechanisch ( t4 hevel en een te korte koppelingskabel)

mijn vraag is gewoon: WELKE KOPPELINGSKABEL WORD ER GEBRUIKT BIJ EEN GOLF 2 VR6?
(want niet iedereen rijd met hydraulische koppeling in zn golf 2 vr6) en mijn koppelingskabel is te kort en zit een dikke knik in.
Door Jochem
haha, ja als je het met hoofdletters vraagt krijg je dit keer vast antwoord #-o

Beter plan:
- zoek uit wie een golf 2 vr6 heeft
- stuur ze een persoonlijk bericht (PB)

en zijn er misschien 2 actief op het forum. misschien zijn er meer jongens.
als de boel is voorzien van een kabel schakeling dan is dat hoogstwaarschijnlijk gelijk aan die van de corrado g60 of de 2 golf gti 16v KR .... beste haal je de oude kabel los en ga je naar de dealer met de kabel in je handen dan kunnen hun het voor je vergelijken ;)
Northpole schreef:als de boel is voorzien van een kabel schakeling dan is dat hoogstwaarschijnlijk gelijk aan die van de corrado g60 of de 2 golf gti 16v KR .... beste haal je de oude kabel los en ga je naar de dealer met de kabel in je handen dan kunnen hun het voor je vergelijken ;)
corrado g60 heeft hydro koppeling, en 16v niet.

de kabel die er nu op zit is NIET de juiste kabel, deze is namelijk te kort en zit geknikt
dus moet je die van de 16v kr hebben want dat betekend dat je een 02A conversie bak hebt of het is die van de corrado 9A blok... maar hoe je het ook draait of keert haal dat kreng los en ga naar de dealer en geef aan dat ie te kort is...

los van dat feit je geeft ons te weinig informatie om je goed te kunnen helpen

een paar foto's van de bak en de bevestigingspunten van de koppelingskabel etc en eventuele bak code helpt ons om jouw beter te helpen ;)
Laatst gewijzigd door Northpole op 16 okt 2011, 11:04, 3 keer totaal gewijzigd.
Door Jochem
en vooral niet zo gefrustreerd reageren als hobbyisten je vrijwillig en vriendelijk proberen te helpen. Want dan hebben die daar ook minder zin in volgende keer.

boos wordt je maar tegen een garage die je 100 euro per uur moet betalen.
Laatst gewijzigd door Jochem op 16 okt 2011, 11:52, 2 keer totaal gewijzigd.
Door Boersie
Jochem schreef:en vooral niet zo gefrustreerd reageren als hobbyisten je vrijwillig en vriendelijk proberen te helpen. Want dan hebben die daar ook minder zin in volgende keer.

boos wordt je maar tegen een garage die je 100 euro per uur moet betalen.
+1
Door klamath
GTI_Venlo schreef:
Northpole schreef:als de boel is voorzien van een kabel schakeling dan is dat hoogstwaarschijnlijk gelijk aan die van de corrado g60 of de 2 golf gti 16v KR .... beste haal je de oude kabel los en ga je naar de dealer met de kabel in je handen dan kunnen hun het voor je vergelijken ;)
corrado g60 heeft hydro koppeling, en 16v niet.

de kabel die er nu op zit is NIET de juiste kabel, deze is namelijk te kort en zit geknikt

Tja, dan heeft de persoon die je auto in elkaar gehobbied heeft wel een fout gemaakt.
dat is meteen het nadeel van een ombouw, niemand anders kan je vertellen wat er op dat moment in zit.

Mijn mening: zet er een hyrdo koppeling in van een Corrado G60, ben je in een keer van het hele geneuzel af.

ps: als je nu een mechanische koppeling hebt, wat voor remsysteem heb je dan? toch niet het originele van die Golf 2 nog?
ben ervan overtuigd dat hij rond rijdt met het golf 2 remsysteem en ik was in een erg goede bui anders had ik heel anders gereageerd op die a-sociale reactie maar wat mij betreft kan hij aan het gas met z'n probleem.... geen foto's of wat dan ook plaatsen maar dan verwachten dat wij hem helpen met z'n ombouw problemen

zoek het effe zelf uit ja!!!!!! :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
sommige hebben het erover dat er een andere bak achter zit, dat is niet zo...
er zit gewoon de originele bak van een golf 3 vr6 onder. alleen is het hydraulische gedeelte wat op de bak zit eraf gehaald en vervangen voor mechanisch ( dit met een hevel uit de t4 en een koppelingskabel (weet niet welke er nu op zit, maar die zal het zeker niet zijn, want heb bij sommige gezien dattie veel langer is en in een grote boog naar voren loopt)) :roll:

foto's kan ik niet maken, auto staat niet hier.
en over de mensen die denken dat ik bezig ben met een vr6 ombouw naar golf 2, mijn golf 2 vr6 staat allang op kenteken en is vr6 gekeurd in lelystad!!
Door KaRaKaN
Wat maakt dat voor ons nou uit ofhij al gekeurd is en al. Gaat gewoon om het feit dat je eerst te weinig info geeft of zelf hebt en dan ook nog met zo een reactie komt. Daar maak je toch geen vrienden mee man PDT_pom.gif
Door Boersie
KaRaKaN schreef:Wat maakt dat voor ons nou uit ofhij al gekeurd is en al. Gaat gewoon om het feit dat je eerst te weinig info geeft of zelf hebt en dan ook nog met zo een reactie komt. Daar maak je toch geen vrienden mee man PDT_pom.gif
+1

Ik dacht eigenlijk dat die nu wel met een soort van verontschuldiging zou komen tegenover degene die hem proberen te helpen, maar nee, gaat die een beetje lopen opscheppen over zijn golf2 vr6 die (allang) op kenteken staat...
Je zal vast niet de enige zijn met een mk2 vr6 op kenteken :mrgreen:
Door klamath
Ik blijf er bij, Ik zou de ombouw naar een Corrado VR6 hoofdrem cilinder doen. dan kun je de abs kabelboom zo overnemen, en het pedalen set plaatsen van een corrado. dan heb je ABS en een originele hydro koppeling.
Maargoed, dat is ook weer wat werk om het fatsoenlijk te maken.

Ik denk dat je alleen wel even foto's oid zal moeten plaatsen voordat iemand hier een echt zinnige uitspraak kan maken.
Alles wat we nu kunnen zeggen is dat er een langer op moet, omdat je zelf al aangeeft dat die je er nu op hebt zitten te kort is.
Kan me ook goed voorstellen dat je een koppelingskabel op maat moet maken. (hoewel,.. zo'n kabel is puur een binnen en buiten mantel. iets overlengte kan geen kwaad, en inkorten is ook vaak makkelijk te doen. dus op zich zou de lengte nog niet eens zoveel uit maken, zolang die maar lang genoeg is, en de slag die die maken kan groot genoeg is. )
Door Mario
Northpole schreef:ben ervan overtuigd dat hij rond rijdt met het golf 2 remsysteem en ik was in een erg goede bui anders had ik heel anders gereageerd op die a-sociale reactie maar wat mij betreft kan hij aan het gas met z'n probleem.... geen foto's of wat dan ook plaatsen maar dan verwachten dat wij hem helpen met z'n ombouw problemen

zoek het effe zelf uit ja!!!!!! :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
Hier ben ik het mee eens..Laat hem maar naar VWForum gaan, dan weet hij zeker dat hij de verkeerde antwoorden zal ontvangen. #-o