Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Alle technische problemen van je auto
Goedendag,

Ik bezit nu drie jaar een Golf mk3 uit '94, tot nu toe nog NOOIT problemen mee gehad (echt wat een auto's zijn het ook). Een week geleden viel het mij op dat de auto in start-stop verkeer oververhitte (+-110C), gelijk de auto aan de kant gezet natuurlijk. Het viel mij op dat de auto nieteens de ventilator (van de radiator) aan wou zetten.

De logische verklaring was dan dus ook dat de ventilator kapot was. Nadat ik de auto even af heb laten koelen ben ik zonder verdere problemen (wel start-stop verkeer vermijden) naar huis gereden met de meter netjes op 90C. Een dag later ben ik even er naar gaan kijken met een maatje. Tot onze verbazing sloeg de ventilator vanzelf aan na de auto een kwartier stationair te hebben laten draaien en wat kabeltjes te hebben aangeduwd. Het leek allemaal zo zonnig...

Een week later (vandaag) had ik de auto weer nodig. Hij reed werkelijk weer als een zonnetje, meter netjes op 90C dus ik dacht het zal wel goed zitten. Ook de ventilator draaide bij een stoplicht netjes. Tot ik plots op de terugweg weer de meter op 110C zie staan. Ook had de ventilator geen zin om aan te slingeren. Wat kan de oorzaak zijn? Het lijkt wel alsof hij het niet meer doet zodra de auto meer dan een half uur heeft gereden.

Dingen die ik gecontroleerd heb: Ventilator werking, zekeringen rondom het koelcircuit. Verder krijg ik 0 gekke lampjes.

Groetjes, Léon