Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Alle technische problemen van je auto
Hallo allemaal,

Dit is mijn aller eerste post hier op dit forum. Ik ben sinds april eigenaar geworden van een jonge Volkswagen Golf 7 1.2TSI 110PK met toen 45.000km op de teller. Sinds aankoop, en tot de dag van vandaag heb ik er geen enkele keren problemen mee gehad. Begin augustus ben ik met de Golf naar Turkije gegaan, waarvan ik nu ongeveer 2 weken terug ben in Nederland. Gehele rit terug heb ik geen last gehad van mijn auto, tot ik weer in Nederland aankwam. In Nederland begon mijn auto opeens heel raar te doen

Vastlopen en het niet doorschakelen
Wanneer ik bij het verlaten van de snelweg weer tot stilstand kom bij een stoplicht, wilt mijn DSG wel eens raar doen. Sinds ik terug ben is het vaak voorgekomen dat mijn DSG niet wil doorschakelen van 1 naar 2. Na 10/20 seconde op deze hoge toeren gereden te hebben in deze lage versnellingen, wordt mijn DSG pas wakker en schakelt hij door. Handmatig schakelen met zulke situaties is ook geen optie, omdat het omhoog schakelen totaal genegeerd wordt door de automaat. Ik weet niet wat het is, maar het lijkt alsof hij dan softwarematig vast loopt te zitten.

Slippen bij rustig doorschakelen
Los van het probleem hierboven komt het ook wel eens voor dat mijn DSG slipt bij het doorschakelen. Dit komt alleen voor wanneer ik rustig aan het rijden ben in bijvoorbeeld een woonwijk. Wanneer mijn DSG in zijn 2 staat en dan doorschakelt naar 3, slipt hij.. Het lijkt alsof er iets niet goed gaat tussen 2 naar 3. Bij het slippen wordt de auto voor 1 seconde afgeremd.

Is er iemand toevallig die dit probleem ook heeft gehad, of iemand die er verstand van heeft en weet waar het aan kan liggen Reacties/tips zijn altijd welkom :)
Heb je het olieniveau van de bak gecontroleerd? Is dat in orde?

Is de kwaliteit van de bakolie nog goed? Bij hoge snelheden op de Autobahn heeft de hete en dan dunnere olie misschien wat vervuiling losgeslagen die in het systeem terecht is gekomen.
Misschien helpt een bakspoeling en dan verse olie erin.

Maar dit is een gok van mijn kant. Ik wens je veel succes!