Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Alle technische problemen van je auto
Hallo allen,

Ik heb een heel raar probleem.
Sinds enkele weken heb ik slecht, tot geen GPS verbinding in de auto.
Ik heb een RNS 310 set in de auto met navigatie en de navigatie kaart is nog geen 3 jaar oud. Sinds enkele weken merk ik dat de navigatie af en toe van het padje is en aangeeft dat ik heel ergens anders ben en rijd.

Nou gebruik ik ook eventueel Waze en die geeft aan ‘No GPS signal’. Terwijl deze het altijd gedaan heeft als ik deze gebruik. Ook heb ik het geprobeerd met google maps. Zelfde laken een pak. De telefoon van mijn vrouw en zoon ook geprobeerd, respectivelijk een iphone, samsung en Huawei. Dus allemaal verschillende merken maar geen gps. Buiten de auto wel. In de auto niet. Het rare is dat ook dat sommige dagen heb ik wel vol gps en dan weer dagen niet.

Ik heb een sateliet check geinstalleere op de telefoon van mijn vrouw en deze laat mooi zien het aantal satelieten. Veel en in use buiten de auto, in de auto zie je ze wegvallen to 0.

Er is niets gewijzigd aan de auto. De auto hoeft niet eens aan te staan om dit te reproduceren.
Gewoon auto open doen en erin zitten is al voldoende om geen gps te hebben.

Alle aansteker adapters (opladers usb) heb ik er ook al uitgehaald. Ik ben een beetje radeloos. Het lijkt dat iets mijn gps signaal verstoord. Dus niet alleen van de RNS 310 navi maar ook die van andere telefoons en zelfs een tomtom navigatie set.

Dus als iemand een idee heeft hoor ik het graag.
Misschien de interne gps antenne (heb gewone antenne erop en geen haaienvin), misschien de RNS310 naar fabrieksinstellingen terugzetten?

Elk idee is welkom. Alvast bedankt.
Groet,
Menno
Dit is het systeem wat ik heb. De tweede foto laat niet de systeem hardwareversie zien, maar dat is H11. Zover ik weet en het boekje wat ik heb is het de RNS310
Bijlagen
289516F3-3BD4-4B0F-A869-C8EE23AD4590.jpeg
289516F3-3BD4-4B0F-A869-C8EE23AD4590.jpeg (2.37 MiB) 306 keer bekeken
3EAA83A8-88B9-42D7-883C-FC0E85AAE3AD.jpeg
3EAA83A8-88B9-42D7-883C-FC0E85AAE3AD.jpeg (2.1 MiB) 306 keer bekeken
Oke verkeerd gelezen zag allerlei android gerelateerde zaken.

Wat je kunt doen is idd een fabrieks reset in het setup menu. En anders even de GPS antenne achter de radio checken deze was bij mij ook al eens gebroken op de connector.

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk

Helaas nog steeds problemen.
Ik had op een gegeven moment door dat ik bij de navigatie de i kon indrukken voor meer info over locatie en gps details. Daar zie ik staan GPS_No_fix (zie foto). Soms doet die het en soms ook niet. Ik denk dat de antenne stuk is.
Bijlagen
43B97613-B29E-4D91-B4CD-3C1B4ABB9B58.jpeg
43B97613-B29E-4D91-B4CD-3C1B4ABB9B58.jpeg (2.9 MiB) 213 keer bekeken
Mocht hij nou ergens onder het dak kapot zijn is het goedkoopste om een losse te nemen en die onder dashboard te stoppen.

Klusje van niks 10 euro en je bent klaar.Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk

Opgelost. Nieuwe gps antenne bestel en gemonteerd. Inderdaad makkelijk om het dashboard en radio los te halen.

Nu meteen weer gps signaal op de auto navigatie en op alle andere devices zoals de telefoons.

Thanks