Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Alle technische problemen van je auto
Hallo mijn naam is Stefan en ik ben in bezit van een Volkswagen 1.8T met een AGU motor. Auto is gechipt naar de 220 pk. Bouwjaar is 1998. En ik heb een probleem dat mijn turbodruk te hoog word bij vollast.

Ik vind het raar dat de turbo druk naar de 20 / 22,5 psi gaat in een hoge versnelling. Heb er met optrekken in zijn 1 en 2 geen last van. Hij trekt dan vol door. Dan heb ik ongeveer 12 psi turbodruk. Het is in een hoge versnelling dat die dan inhoud zeg maar. En dan stottert die ook. Hij krijgt op dat moment te veel druk waardoor die dat doet. Het rare is ook dat al trek ik van zijn 1 naar zijn 6 vol door heb ik geen last. Behalve als ik een constante snelheid rijd. En dan weer wil optrekken in een hogere versnelling. Heb al een paar dingen getest zoals de N75 klep die werkt. De luchtmassameter werkt. Nu slangetjes gecontroleerd. Die zijn allemaal heel. Kan het misschien niet zo zijn dat die op 98 beter loopt? Ik heb ook het idee dat die koud minder inhoud dan als die warm is. Ik heb wel een vorige x gezien dat er dicht bij mijn waste-gate klep een scheurtje zit. Zou het daar aan kunnen liggen? Ik ga aankomende zaterdag de turbo vervangen. Maar ik wil zeker of er niks anders aan de hand is.

Alvast bedankt. En ik hoop door jullie reactie’s wat wijzer te kunnen worden.

Mvg,
Stefan
Ik heb met een 1.4 tsi iets gehad dat wat vergelijkbaar klinkt. In een keer doortrekken geen probleem, maar als ik tussen 2000-3000 toeren ineens het gas in trapte dan hield ie zeg maar golvend in. Kon met obd uitlezen dat terwijl ik vol gas hield de gasklep elke keer als de druk boven een bepaald niveau kwam even geknepen werd.

Bleek uiteindelijk een stroef lopend lager van de wastegate te zijn. Daardoor kon de druk niet goed geregeld worden, en als die te hoog werd reageerde de ecu met even de gasklep een flink stuk te knijpen.

Wie weet heb je er iets aan,
Gr,
Mark

Sent from my F5321 using Tapatalk