Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Alle technische problemen van je auto
Beste mensen,

Ik heb al diverse fora bezocht en topics gelezen. Een niet functionerende RNS 510 infotainment systeem komt vaak voor, echter lijkt mijn probleem wat anders.

Een aantal maanden geleden hield die er plots mee op tijdens het rijden. Weken daarna startte die op tot het Volkswagen welkom scherm, en daarna viel die uit. Dit proces herhaalde zich. Destijds ervoor gekozen om het niet te laten repareren.

Nu heb ik mijn Scirocco recent ingeruild, en zal het dus gerepareerd moeten worden voordat ik de auto inlever.

Als ik mijn auto opstart, doet het infotainment systeem niets meer. De lampjes (achter de knoppen) gaan wel aan, en na 30 seconden weer uit en dan weer aan. Vervolgens hoor ik een raar geluid, alsof die een CD probeert uit te werpen. Dit proces herhaalt zich iedere paar minuten.

Vanochtend besloten om even langs de VW garage te rijden. Ze probeerden hem uit te lezen, zonder succes. Het apparaat gaf als enige respons vraagtekens oid zeiden ze. Ze gaven me als tip het infotainment systeem los te maken en een paar uur van de stroom te houden, en dan weer vast te maken. Dit heb ik gedaan, maar hetzelfde resultaat.

Ik las online dat het mogelijk te verhelpen is door een bepaalde software op een CD te branden, en deze dan in de CD speler te doen. Ik dus mijn Navi weer aangesloten, en hij wil nog wel CD’s innemen en uitwerpen. Verder doet die echter niets meer qua beeld.

Iemand hier ervaring mee? Is het mogelijk dat ik dit weer kan oplossen door morgen een herinstallatie te doen? Het feit dat de CD speler nog wel CD’s aanneemt, stemt me wel hoopvol.

Ik hoor het graag!