Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Alle technische problemen van je auto
Beste leden,

Ik heb een Golf 4 uit 99 (of 2000). Altijd netjes onderhouden en eigenlijk nooit problemen – tot vorige week.
Ben net terug gekeerd uit Duitsland en heb zo'n 1500 km rond gereden denk ik, daar begon het eerste probleem;

1. Knipperlicht naar rechts functioneerde niet meer, zowel voor, zijkant als het achterste knipperlicht deed niks. Maar op de alarmlichten-schakelaar knipperde de lampen wel gewoon. Geen lampje stuk dus.

2. Terug in Nederland de auto neergezet, volgende dag wil ik de auto weer pakken en ging de CV al raar van slot. Alleen mijn deur gaat van slot. Ik probeerde de auto te starten maar ik hoorde alleen maar tikkende relais (bij de zekeringen-kant / stuurkant) en wat lampjes flikkeren in het dashboard. Ook de tellers (dagtellers e.d.) draaien allemaal 888888 en lijkt te resetten. Clock komt ook weer op 00:00 te staan. Sleutel is om te draaien maar er gebeurt helemaal niets, de startmotor maakt ook geen draaiend geluid. Hier lijkt het al een kortsluiting (?) te zijn.

Wat heb ik al geprobeerd:
1. Jumpstart
2. Accu doorgemeten - status is goed en goede waardes
3. Lichtstekkers bij de koplamp losgekoppeld
4. Alarmlichtschakelaar (die driehoekige in het dashboard) - losgekoppeld
5. Sigaretten aansteker aansluiting gecontroleerd op sluiting / vuil
6. Alle zekeringen aan de zijkant van het dashboard stuk voor stuk gecontroleerd
7. Zekeringen (3) bij de accu gecontroleerd.
8. Accu / ECU een reset gegeven
9. Accupolen schoongeschuurd en opnieuw gemonteerd

Ik heb hieronder een filmpje:

Ik weet niet meer waar ik nog meer kan zoeken. Heeft iemand ideeën?

Erg bedankt,
Thomas