Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Alle technische problemen van je auto
Gebruikersavatar
Door Barrel1982
#273514
Goede avond mensen,

Misschien kan iemand mij helpen.

Ik heb een Golf 7 1.2 tsi 105pk uit 2015 met 35000 op de teller, ik heb deze nu ruim 1.5 maand naar volle tevredenheid.
Ik merk nu met schakelen vooral 1ste, 2de en 3de versnelling dat met opkomen koppeling het er echt hoorbaar in kletst.
Daarbij geeft hij een extra geluid bij overschakelen een soort kettingachtig geluid (hogere toon) dat ratelt/rammelt. Dit hoor ik ook als ik in wat lagere toeren rustig op trek (30 tot 50 km/u).
Rij graag met een raam open i.p.v. de airco meteen aan te zetten, en zie mensen zelfs omkijken.

Ik heb een afspraak bij de VW dealer (garantie) maar gezien de absurde wachttijden tegenwoordig moet ik hier nog een paar weken mee uitzingen.

Heeft iemand een idee?

Alvast bedankt voor jullie reactie! =D>
Gebruikersavatar
Door Barrel1982
#273547
PaulusB schreef:
22 aug 2018, 22:11
Klinkt niet gezond. Kan zo op afstand niet beoordelen wat het zou kunnen klinkt als een lager. Ben benieuwd wat het was.
Helaas geeft de VW dealer 0 op het request, onder het mom van dit is een normaal geluid voor jou auto :shock: het bekende versnellingsbak geluid van VW volgens hen. Geen uitleg niks, kom maar terug wanneer het erger is. Echter was dit bij proefrijden, oplevering en de eerste 4 weken niet het geval. Ik heb mij behoorlijk in verdedigingsmodus moeten zetten tegenover 4 man sterk.

Ik heb gelukkig nog een jaar fabrieksgarantie en heb al een afspraak gehad bij een andere dealer. Geweldig goed luisterende monteur, hoorde het en legde het geluid uit etc. Deze gaf aan dat dit inderdaad een bekend geluid was van ratelende tandwielen in de bak vooral auto's rond de 30 tot 40 duizend km op de teller, komt ook voor bij de DSG. Met olie verversen in de bak kan tijdelijk het geluid nauwelijks hoorbaar zijn begreep ik uit zijn verhaal. Waarschijnlijk is dit gedaan voor de verkoop van de auto.

Er is wel een notitie gemaakt bij VW Nederland, die blijken een extra potje hiervoor gereserveerd te hebben.
Gebruikersavatar
Door Barrel1982
#273794
Goedemiddag Mensen,

Ik ben nu weer een stukje verder, heb mij olie vandaag in de bak laten vervangen door een erkend revisiebedrijf.
Nu blijkt er in de oude olie ijzerslijpsel in te zitten en gaven zij mijn het advies contact op te nemen met de dealer.
Ik heb 2 foto's waar toch wel aardig wat ijzerpuntjes in zit, niet een paar of zo.

Is dit normaal bij een Golf van 3 jaar of een bekend probleem?

Alvast bedankt voor het antwoord!
Gebruikersavatar
Door Mk7
#274528
En hoe is het afgelopen heeft de dealer waar je het hebt gekocht, erkend dat er idd niet goed was en is dat volledig vergoed? Wel even een vraagje je hebt dus 3 jaar fabrieksgarantie op je versnellingsbak?
Gebruikersavatar
Door Barrel1982
#274653
Goedemiddag,

De dealer erkende niet het probleem er hoort slijpsel in het olie te zitten werd mij verteld.
Weer vonden zij het niet noemenswaardig om dit probleem op te pakken.

De fabrieksgarantie op mij model Golf is totaal 4 jaar, dus nog 2 maandjes :?
Door teazy
#274926
Het maakt niet uit welke model je rijdt en welk type motor, vw maakt erg slechte auto's. Heb zelf een 1.6 TDI, maar volgende problemen komen ook bij benzine voor. Ik heb meerdere monteurs en chippers gesproken en allen kijken ze er niet van op als:
- verstuivers kapot gaan tussen 150.000-200.000 km, die kosten €512 excl btw en werkuren en er zitten er 4 het blok.
- aircopomp binnen 4 jaar kapot gaat, zelfs binnen 1 jaar kijken ze niet op. Kost minimaal €450 per pomp, excl. werkuren.
- sensoren bij de uitlaat, er zitten er 4 kosten €200 per stuk excl. werkuren.
- egr klep die standaard kapot gaat, kost €450 met werkuren ongeveer €900
- waterpomp kapot gaat en toen maar meteen distributieriem gedaan, terwijl die nog 40.000km kon. Dus vw kan wel distributieriemen maken die tot 210.000km mee gaan, maar de waterpomp haalt het maar tot 170.000km.

De prijzen van onderdelen zijn vw prijzen, de werkuren zijn gebaseerd op mijn eigen monteur die de helft kost per uur in vergelijking met vw monteur. ja, anders was het dus nog duurder geweest!

Als je een vw helemaal af wilt rijden, dan kun je de helft van de cataloguswaarde er extra bij rekenen om de auto in leven te houden. Als het allemaal werkt rijdt het lekker en ziet er mooi uit. Maar zelfs de franse auto's zijn niet zo slecht en japanners zijn allemaal heilige buddha's in vergelijking met deze duitse onkundigheid!