Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Alle technische problemen van je auto
Door Barrel1982
Goede avond mensen,

Misschien kan iemand mij helpen.

Ik heb een Golf 7 1.2 tsi 105pk uit 2015 met 35000 op de teller, ik heb deze nu ruim 1.5 maand naar volle tevredenheid.
Ik merk nu met schakelen vooral 1ste, 2de en 3de versnelling dat met opkomen koppeling het er echt hoorbaar in kletst.
Daarbij geeft hij een extra geluid bij overschakelen een soort kettingachtig geluid (hogere toon) dat ratelt/rammelt. Dit hoor ik ook als ik in wat lagere toeren rustig op trek (30 tot 50 km/u).
Rij graag met een raam open i.p.v. de airco meteen aan te zetten, en zie mensen zelfs omkijken.

Ik heb een afspraak bij de VW dealer (garantie) maar gezien de absurde wachttijden tegenwoordig moet ik hier nog een paar weken mee uitzingen.

Heeft iemand een idee?

Alvast bedankt voor jullie reactie! =D>
Door Barrel1982
PaulusB schreef:
22 aug 2018, 22:11
Klinkt niet gezond. Kan zo op afstand niet beoordelen wat het zou kunnen klinkt als een lager. Ben benieuwd wat het was.
Helaas geeft de VW dealer 0 op het request, onder het mom van dit is een normaal geluid voor jou auto :shock: het bekende versnellingsbak geluid van VW volgens hen. Geen uitleg niks, kom maar terug wanneer het erger is. Echter was dit bij proefrijden, oplevering en de eerste 4 weken niet het geval. Ik heb mij behoorlijk in verdedigingsmodus moeten zetten tegenover 4 man sterk.

Ik heb gelukkig nog een jaar fabrieksgarantie en heb al een afspraak gehad bij een andere dealer. Geweldig goed luisterende monteur, hoorde het en legde het geluid uit etc. Deze gaf aan dat dit inderdaad een bekend geluid was van ratelende tandwielen in de bak vooral auto's rond de 30 tot 40 duizend km op de teller, komt ook voor bij de DSG. Met olie verversen in de bak kan tijdelijk het geluid nauwelijks hoorbaar zijn begreep ik uit zijn verhaal. Waarschijnlijk is dit gedaan voor de verkoop van de auto.

Er is wel een notitie gemaakt bij VW Nederland, die blijken een extra potje hiervoor gereserveerd te hebben.
Door Barrel1982
Goedemiddag Mensen,

Ik ben nu weer een stukje verder, heb mij olie vandaag in de bak laten vervangen door een erkend revisiebedrijf.
Nu blijkt er in de oude olie ijzerslijpsel in te zitten en gaven zij mijn het advies contact op te nemen met de dealer.
Ik heb 2 foto's waar toch wel aardig wat ijzerpuntjes in zit, niet een paar of zo.

Is dit normaal bij een Golf van 3 jaar of een bekend probleem?

Alvast bedankt voor het antwoord!