Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Alle technische problemen van je auto
Door Pim1234
Beste Volkswagen kenners,

Ik heb mijn oog laten vallen op een goed aangeklede Golf VI 1.8 TSI uit 2009 met ca 100.000 km op de teller . Voordat ik tot aankoop overga wil ik de auto nogmaals kritisch bekijken en daarom ben ik op internet opzoek gegaan naar de aandachtspunten.

Ik ben nogal geschrokken, ik kom veel horrorverhalen tegen over extreem olieverbruik (met motorschade tot gevolg) en lees over problemen met de distributieketting en spanner. Na het lezen van deze berichten krijg ik bijna de indruk dat de gemiddelde 1.8 TSI de ton zonder revisie niet haalt. Zoals jullie begrijpen ben ik erg gaan twijfelen en overweeg ik nu toch (ondanks het prettige karakter van deze motor) naar een andere auto opzoek te gaan.

Het betreft een origineel Nederlandse dealer onderhouden auto. De volledige onderhoudshistorie is aanwezig en recent is de distributie ketting vervangen.

Wat denken jullie? Is het de moeite waard om nogmaals kritisch te gaan kijken of kan ik hier mijn vingers beter niet aan branden?

Bedankt voor jullie reactie.
Door PaulusB
Ik heb dezelfde motor gehad bij de aankoop de motor goed laten controleren op olie verbruik door auto goed warm te laten worden en controleren op pluimpjes uit de uitlaat. Bij de aankoop had ik afgesproken dat de nokkenasversteller preventief vervangen zou worden. Voor de rest had mijn Audi geen olie verbruik ook bij hoge km stand niet. Voor de rest nooit geen zuiger modificatie gehad. Mocht hij dit wel gehad hebben staat het achter in het boekje bij speciaal uitgevoerde werkzaamheden. En idd het is een hele fijne motor. Als je het niet vertrouwd zou ik een aankoop keuring laten doen. Of zelf goed onderzoek doen en ook de auto uitlezen voor aankoop.
Door Pim1234
Bedankt! Heb de auto niet gekocht. Hij reed goed maar rookte als een oude diesel. Ik heb er geen vertrouwen in dat die auto het zonder revisie nog lang vol gaat houden.
Door PaulusB
Ik heb zelf nu de verbeterde 1.2 TSI 6 bak golf 6 gekocht als dayli driver. Zat vermogen en nergens geen problemen mee tov de 1.4 en 1.8 tsi.