Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Alle technische problemen van je auto
Door scirocco90
Hallo,

Ik ben eigenaar van een VW Scirocco uit okt 2009 met 92.000 km op de teller. Motor: 1.4 tsi 122 pk.
Ik heb de auto sindskort aangeschaft en ben er achter gekomen dat helaas niet alles okselfris is.
Nu heb ik een probleem met het gasgeven, vooral tussen de 2000-3500 toeren. Zodra ik de auto in zijn 1 of 2 op laat trekken voelt het allemaal heerlijk aan. Maar zodra ik in zijn 3e of 4e, 5e, 6e versnelling ga versnellen, vooral na het ontkoppelen dan wil de auto heel even, 1-5 seconden, inhouden. Dan lijkt het alsof hij laat reageert op het intrappen van het gaspedaal. Ik las dat het te maken zou kunnen hebben met bougies of dat de benzinetoevoer niet in orde is. Gisteren was het zelfs zo dat de auto in zijn 6e versnelling helemaal geen toeren meer wilde maken bij 120 km per uur.
Herkent iemand dit probleem?

Ik hoor het graag!
Door arie
Beste scirocco90. heb zelf ook een topic gepost over mijn 1.4 TSI 150 PK CTHA motor. We hebben de brandstofpomp vervangen maar hij heeft nog steeds dezelfde kuren die lijken op die van jou.
In de derde versnelling bij 50 KM/U vol belasten gaat ie inhouden om daarna bij ca 2650 toeren er aan te gaan trekken.