Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Alle technische problemen van je auto
Goedenvond allemaal,

Ik heb een vraag over mijn storing in mijnVW VI 1.6 TDI BlueMotion uit 2009.
Sinds vandaag heb ik een "!" linksonder mijn baardcomputerscherm.
De auto heeft geen vermogen meer, cruisecontrol werkt ook niet meer. (Noodloop programma?)
De EGR Klep is weggeschreven en de storingen zijn uit het systeem. echter toch heeft de auto een probleem.
Nu staat de auto in mijn garage en de accupool is los zodat de auto compleet stroomloos is en hopelijk gaat de storing uit het geheugen van de auto.

Wat kan dit zijn.

Wie kan mij helpen?
Bijlagen
IMG_7294.JPG
IMG_7294.JPG (1.94 MiB) 351 keer bekeken
Als het teken na zoekt kom je meerdere verhalen tegen van limp mode wat noodloop betekend. Soms is het een niet verklaarbare odb storing waarbij het check engine lampje niet gaat branden.

Normaal als het i icoon brand is er iets mis met je cruise control soms is de cc hendel dan niet lekker meer.

Maar dat verklaart niet je andere storingen.

Maar als je de auto laat uitlezen komen er dan geen foutcodes naar voren?

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk

PaulusB schreef:
24 feb 2018, 15:59
Zijn de storingen ontstaan na het wegschrijven van de egr. De auto heeft een signaal nodig van de egr om te regenereren bij de 1.6 TDI kan zijn dat het roetfilter verstopt zit. Als dit software matig niet goed gebeurt krijg je rare problemen.

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk
De storing is ontstaan voordat de egr klep is weggeschreven, in het eerste begin is de storing begonnen met een gloeispiraal lampje dat knipperde in het dashboard, toen ik bij de garage was zeiden ze dat de egr klep get probleem was en dat deze vervangen moest worden of weggeschreven. Toen de klep was weg geschreven waren er geen knipperende lampjes meer in het dashbord maar alleen het uitroepteken wat linksonder in beeld staat.