Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Alle technische problemen van je auto
Goedendag allemaal,

Laat ik mij even voorstellen. Ik ben Ken, woon in Utrecht, ben nieuw op deze forum en sinds kort eigenaar van een tweedehandse 3 deurs diesel VW Polo (Mk4 / 9N) 1.9 SDi uit 2005 met elektrische ramen, elektrische zijspiegels en centrale deurvergrendeling. Ik weet niet of mijn VW op afstand bedienbare sloten heeft, want de auto kwam niet met een afstandsbediening, dus ik moet de auto met de sleutel op slot doen.

Mijn VW heeft een probleem met de bestuurderskant centrale deurvergrendeling en ik hoop met jullie hulp het probleem te kunnen achterhalen. Hierbij heb ik de volgende dingen opgemerkt:

1. Als ik van de bestuurderskant de auto open maak dan gaat alleen de bestuurdersdeur open. De anti-inbraak rode lampje naast de uitsteeksel blijft aan (dus knipperen). Dus het slot module denkt dat de deur nog steeds dicht is terwijl in feite de deur open is.

2. Als ik dan in de auto zit en de passagiersdeur probeer open te maken van de binnenkant, dan gaat de uitsteeksel omhoog en dan weer omlaag. Ik ben me ervan bewust dat dit normaal is, omdat de auto in de beveiligde toestand verkeerd. Zodra ik de sleutel in het contact steek en de auto start, dan gaat de beveiliging eraf en kan ik de passagiersdeur wel open maken.

3. De centrale deurvergrendelingsknop aan de binnenkant van de bestuurdersdeur werkt helemaal niet.

4. Stel de auto is weer helemaal op slot. Als ik de auto openmaak via de passagierskant dan gaat de passagiersdeur en de kofferbakdeur wel open, maar de bestuurdersdeur blijft op slot. Hierdoor neig ik te concluderen dat er niks mis is met de Comfort Module van de auto. Het probleem lijkt echt in de bestuurdersdeur te zitten, maar graag hoor ik jullie mening.

5. De elektrische ramen en elektrische zijspiegels werken wel normaal.

Wat ik zelf al heb geprobeerd om het probleem te verhelpen is de microswitch van het lock module schoon te maken, maar dit heeft helaas niet geholpen. Tevens zag de microswitch er nog erg goed uit en heb ik het doorgemeten met de geluidsignaal functie van een multimeter tijdens het schoonmaken. De microswitch was verbonden met de + en - van de stekkeringang.

- Mijn grootste vraag is waarom de centrale deurvergrendelingsknop aan de binnenkant van de bestuurdersdeur niet werkt als het probleem toch bij het lock module zit van de bestuurdersdeur?
- Zou de knop dan niet gewoon moeten werken en de passagiersdeur en kofferbakdeur op slot en open moeten doen?
- Zou mijn probleem opgelost zijn als ik het lock module van de bestuursdeur helemaal vervang? Wat zijn dan de consequenties? Heb ik dan een andere sleutel nodig of moet ik de sleutel dan opnieuw inleren?

Hopelijk kunnen jullie mij meer duidelijkheid geven met mijn probleem. Mocht er nog onduidelijkheden zijn, beantwoord ik graag jullie vragen.

Met vriendelijke groet,

Ken
Heb je de auto al uitgelezen?

Zie ook http://www.vwaudiforum.co.uk/forum/show ... #post34195

Vanaf post
Hello All
My 02 Vw Polo 9n Has Experienced A Central Locking Problem.
All Good When Locking The Car With The Remote, But When Trying To Lock Passenger Door From Driver Central Control.
The Passenger Door Lock Went Down And Pops Up Again
Its Good If I Lock It Manually.
Any One Knows Why
this is a mechanical fault....the lock barrell with paddle is broken. remove the handle from door and you will find lock barrell containing paddle broken. quick cheap easy fix. no electrical problem and no faults would be stored on a vag com related
Zou ook gewoon een mechanische probleem kunnen zijn.
PaulusB schreef:
06 feb 2018, 09:59
Heb je de auto al uitgelezen?

Zie ook http://www.vwaudiforum.co.uk/forum/show ... #post34195

Vanaf post
Hello All
My 02 Vw Polo 9n Has Experienced A Central Locking Problem.
All Good When Locking The Car With The Remote, But When Trying To Lock Passenger Door From Driver Central Control.
The Passenger Door Lock Went Down And Pops Up Again
Its Good If I Lock It Manually.
Any One Knows Why
this is a mechanical fault....the lock barrell with paddle is broken. remove the handle from door and you will find lock barrell containing paddle broken. quick cheap easy fix. no electrical problem and no faults would be stored on a vag com related
Zou ook gewoon een mechanische probleem kunnen zijn.
Goedendag PaulusB,

Ik heb de auto niet uitgelezen, omdat ik niet in het bezit ben van een VCDS scanner. Dit ga ik op den duur nog halen. Maar ik denk niet dat je verwijzing naar de andere post op mij slaat. Mechanisch is er namelijk niks mis met het slot. De slot uitsteeksel springt in mijn geval niet terug omhoog of iets dergelijks. Beide deuren gaan prima op slot en open, maar zoals ik in mijn post omschrijf werkt de centrale deurvergrendeling niet.

MVG,

Ken