Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Alle technische problemen van je auto
Door Groenflesje
Hallo allen,

Een half jaar geleden is mijn auto (golf 6 TSI 122 pk bj 2009) begonnen met lekken van koelvoeistof.
Ik ben toen naar een lokale garage gegaan en die vertelde mij dat mijn turbo lek was dus die heb ik toen vervangen, nog geen 50 km daarna gaf die weer aan dat mijn koelvloeistof moest bijvullen.
Die dag ben ik nog terug gegaan naar de garage en die zeiden dat ze me koppakking gingen bijkijken maar dat koste me al een X bedrag en dat vond ik teveel dus ben ik naar een andere garage gegaan.
Bij de andere garage vertelde ze me mij dat me olie koeler en me interkoeler kapot waren dus die heb ik ook laten vervangen maar nog steeds lekte hij koelvloestof vervolgens heeft die ook nog de pakkingen tussen me sensoren vervangen maar het mocht allemaal niet baten.

Dus even samengevat:
Ik heb me turbo, oliekoeler, interkoeler en me pakkingen dus me sensoren vervangen maar nog steeds lekt die :(

Heeft iemand idee wat ik nog verder kan doen?!?

Fijnedag verder.
Door PaulusB
Hebben ze het systeem al eens goed onder druk gezet. De radiateur gaat bij de TSI ook nog wel eens lek. Dan heb je een heel klein gaatje wat niet opvalt.

Beste is dan ook om het koelsysteem te laten vullen met uv vloeistof die je daarna met een uv lamp de lekkage betere kan opsporen.

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk