Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Alle technische problemen van je auto
Door marc
Het viel mij verleden week al op dat mijn tank meter op eens heel snel daalde bij een afrit.
Normaal schommelt hij ook wel maar toen heel erg.
Gisteren viel mij ook op toen ik even stil stond dat mijn temperatuur ook rond de 110 stond alleen de koelfan sloeg niet aan.
Ik keek maar even na de olie temperatuur naar die gaf 160 graden aanAfbeelding.
Nadat ik de motor had uit gezet en daarna weer aan stonden de waardes weer normaal, water rond de 90 en olie op de 80 graden.
Iemand andere ideeën dan de spannings regelaar?Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn HTC One M9 met Tapatalk

Door PaulusB
Mogelijk de T42 stekker op het blok nakijken. Via die stekker krijgt de teller unit namelijk z'n massa.

De andere tellers die gaan nooit dansen? Cq de km stand die vager wordt en allemaal achtjes worden?
Door marc
Nee waren alleen die 3 meters
Verder niks vaags aan de teller te zien.
Was ook voor het eerst gisteren dat ik het zag.
Het beetje schommelen van de temperatuur en de tank meter ben ik in al die jaren al wel gewent maar niet ze erg en die hoge olie temperatuur al helemaal niet hahaha
Was wel even schrikken

Door PaulusB
Dat van de tank meter ken ik.

Ik heb destijds dit ook mijn Corrado gehad na het uitbouwen van het blok alles was goed aangesloten ook allerlei teller problemen alle massa punten waren goed en de t42 stekker ook. Heb toe een extra massa punt achter op het blok gemaakt nadien nergens meer last van.
Door marc
Ok zal eens kijken als er een massa punt gaar is.
Weet jij zo waar we zo allemaal zitten?

Door marc
Net even op de temperatuur gelet van de olie maar die sprong van 60 naar--- en dan weer naar 100 en later weer na 58 dus der is iets niet goed.
Na het uit en aan doen gaf hij weer een normale temperatuur aan.