Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Alle technische problemen van je auto
Beste mede forummers,

Ik heb een setje gekocht van jom om mijn bestaande centrale vergrendeling op sleutel te upgraden naar een afstandbedienbare.

Ik heb hem aangesloten zoals het moet volgens het instructie boekje. (Elektrisch positief geschakeld?!) heb een polo 1.4 tdi uit 2005.

Deurpaneel eraf gehaald en daar de draden vandaan gehaald.

Er zitten 3 draden van me centrale vergendeling die ik kan bedienen vanuit binnenuit op mijn deurpaneel:
- 12volt
- open signaal
- dicht signaal
Of zit dit niet zo? 12 volt heb ik gemeten de andere 2 op de gok bepaald, aangezien ik dit niet echt kan meten. Te korte puls denk ik.

Heb het setje aangesloten en getest, nu gaat die wel open met de afstandsbediening, maar als ik op dicht druk dan gebeurd er vrij weinig. Je hoort het kastje ‘tikken’ als het ware. Hij lijkt een poging te doen want de knopjes gaan paar mm omlaag en dan weer omhoog.

Heb verders niets aangesloten zoals knipperlichten etc. Puur alleen de 12v, massa en de 2 pulsen voor open dicht.

Ook precies zoals ik op internet gevonden heb en in het bijgeleverde boekje staat.

Iemand enig idee waar ik het zoeken moet?
Ik las namelijk ook veel verhalen over een blauw/witte draad van de auto met een weerstand ertussen. Maar mijn polo is (denk ik) positief gestuurd?!

Groeten!
Bart
nou, het enige wat ik kan bedenken is dat ik hem op een heel andere manier moet aansluiten. er moet blijkbaar een blauwe kabel lopen achter de kap bij het hendeltje waar je de motorkap mee opent. nu het volgende: Hoe gaat deze hendel los zodat ik de kap kan vervangen. heb er al (voorzichtig) aan getrokken etc. niet echt effect. dus voordat ik iets sloop. hoe moet deze eraf?