Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Alle technische problemen van je auto
Door Robbertooo
Hallo

Ik heb een vraag ik heb een golf 4 1.4 uit 2000 de distributieriem is 30.000 km eerder vervangen volgens het onderhouds boekje .
Vandaag reed ik op de snelweg ineens voelde ik een soort klap en mijn motor stopte ik liet de auto uitrijden zo de vluchtstrook op en probeerde hem te starten dit lukte niet.
Ik heb de ANWB gebeld uiteindeljk kwamen zij erachter dat de distributieriem gebroken was.
Hij zei dat ik geluk heb gehad dat het nog goed klonk en dat hij denkt dat als de garage waar ik hem laat brengen het met een nieuwe distributieriem af kunnen.
Maar is dat mogelijk ik als golf liefhebber maar leek kwa sleutelen dacht dat het breken van je distributieriem het einde van je motor is.
Wat is jullie gedachten erover kan het echt dat het meevalt of id die kans heel klein en moet ik ervanuit gaan dat het einde verhaal is. Ik zie uit naar jullie antwoord.

Robbert
Door PaulusB
Als de zuigers niet tegen de kleppen aangeslagen zijn heb je geluk gehad.

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk

Door Robbertooo
Ik reed hij maakte een soort geluid alsof ik hem in een te lage versnelling had gezet en verloor toen heel veel vermogen de moter sloeg uit en ik liet hem uitrijden naar de vluchtstrook tijdens dat uitrijden hoorde ik niets gek.
Ik probeerde hem te starten hoorde een soort kloppend geluid.
Toen een uur later de ANWB hem probeerde te starten klonk het een stuk beter zoals een auto klinkt als die niet wil starten geen kloppend geluid meer? Ik heb geen harde klappen gehoord ofzo.
Door PaulusB
Oké raar dat de ANWB hem eerst probeert te starten en niet eerst naar de riem kijkt hoe kwamen ze tot de conclusie dat de dat je geen schade had opgelopen?

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk

Door Robbertooo
Ja hij klonk niet raar zeiden ze het waren jonge gasten ik weet niet of ik daarop moet vertrouwen hij is vandaag naar de garage gebracht ik zal het morgen te horen krijgen.