Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Alle technische problemen van je auto
Mede VW-ers,

Bij mijn Corrado VR6 (1994) heb ik onlangs de elektrische waterpomp vervangen. De bestaande lekte en was dus aan vervanging toe. Bij vervanging bleek echter dat het thermostaathuis ook lekte. Dus vervolgens ook dit gedeelte laten vervangen inclusief alle sensoren en de thermostaat zelf e.d..
Bij dit gedeelte bleek dus dat de lekkende koelvloeistof het aluminium in de cylinderkop heeft aangetast waardoor het thermostaathuis niet goed meer aansluit.
Dit heeft als gevolg dat ondanks alle vervangen onderdelen de auto nog steeds koelvloeistof lekt.

Volgens mijn garage is de beste optie nu een nieuwe cylinderkop. Dit is natuurlijk een prijzige operatie (al was het vervangen van de genoemde onderdelen ook niet goedkoop). Daarom ben ik benieuwd of jullie hier misschien nog tips hebben.
- Zijn er bijv. nog andere (goede) oplossingen?
- Weet iemand nog een VR6 cylinderkop te bemachtigen?
- Waar moet ik in zo'n situatie nog meer aan denken?

Ik hoop dat jullie mee kunnen denken. De auto heeft nogal wat emotionele waarde en ik wil dit euvel geen reden laten worden om de auto te verkopen.

Groeten,
Chris
Een orginele 2.9 kop vinden in Nederland is moeilijk bijna allemaal 2.8 een koppen in Duitsland is je beste optie

Voorbeeld
https://m.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzei ... 3-223-1100

Mogelijk kun je gelijk je ketting ook meenemen als je toch bezig bent. Je zult ook een setje nieuwe rek kopbouten en koppakking moeten kopen.

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk

PaulusB schreef:
27 okt 2017, 16:26
Een orginele 2.9 kop vinden in Nederland is moeilijk bijna allemaal 2.8 een koppen in Duitsland is je beste optie

Voorbeeld
https://m.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzei ... 3-223-1100

Mogelijk kun je gelijk je ketting ook meenemen als je toch bezig bent. Je zult ook een setje nieuwe rek kopbouten en koppakking moeten kopen.
Top, thanks.
Die in de link is al flink gebruikt. Ik neem aan dat zoiets eerst schoongemaakt moet worden?
marc schreef:
27 okt 2017, 19:56
En de goede koelvloeistof gebruiken is ook niet onbelangrijk :wink:
Er zat SP11 in, wat er in moet volgens het label op het reservoir. ;-)