Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Alle technische problemen van je auto
Door iNexing
Beste mensen,

Ik heb onlang een licht ongelukje gehad waarbij en enkel plaatwerk en carosserie delen beschadigd zijn geweest, de onderdelen zijn allemaal netjes vervangen en gerepareerd. Nu brand er op de boordcomputer een melding :
Olie Sensor Service Now! (Afbeelding erboven met een oranje oliekan en golfjes eronder). Nou weet ik bijna zeker dat er niks mis is met de olie qua lekken etc. Op de boordcomputer geeft die netjes de olietemperatuur aan en ook de koeltemperatuur in het klokje. Nou heb ik via een vriend me auto kunnen uitlezen op de momentele storingen die gemeld staan, het bestand heb ik bijgevoegd bij dit topic. Ik heb er zelf niet heel veel verstand van maar het lijkt dat de meeste storingen komen door een te lage spanning/stroom tijdens het lichte ongelukje. Mijn vraag is voordat ik de storingen laat wissen om een technisch iemand er door heen te laten lezen en mij iets meer kan vertellen over de storingen die spelen?

Alvast bedankt voor de tijd en hulp!
Bijlagen
(15.27 KiB) 24 keer gedownload
Door PaulusB
Als echt een te lage spanning is geweest tijdens het ongeluk worden de foutmeldingen inderdaad geregistreerd zelfde als bij een massa probleem . Als je de spanning weer netjes hersteld is en dit is door de garage allemaal nagekeken kun je storingen wissen en dan een proef rondje rijden om te kijken of de storingen weer terug komen als dit zo is dan is er tijdens het ongeluk toch echt meer beschadigd denk hier bij aan bedrading, can module etc gezien de vele meldingen in het log.