Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Alle technische problemen van je auto
Goeden avond allemaal :Ik ben Gijs van der Klift en woon in Ede ik dit is mijn tweed Tiguan eerst Tiguan 2 nu Tiguan 3.
Nu komt mijn vraag ,ik hoop dat iemand dit al heeft mee gemaakt dan weet ik waar ik aan toe ben of wat ik kan verwachten. Nu mijn vraag : Mijn software van de Tiguan raakt steeds van slag , wat bedoel ik met van slag raken , Als ik mijn Tiguan s morgens staart dan kan het maar zo zijn dat mijn display 4 / 5 of soms 6 fouten aangeeft.
De foutmeldingen gaan gepaard met o.a het linker display ik zal wat fouten opnoemen die het display in het menu aangeeft.
Wagenmeldingen Front Assist niet beschikbaar. Storing: ParkPilot . En dan nu 2 waar de letters rood gekleurd zijn Storing: remmen. Werkplaats! Storing: elektronische parkeerrem . Storing: stabiliserings controle ( ESC ) . Front Assist is niet beschikbaar. Dit zijn er dan diverse .
Ik ben diverse keren na de garage geweest , daar werd het weer hand matig goed gezet maar 1 of 2 dagen later weer het zelfde probleem. Twee weken geleden heeft de chef monteur de Tiguan aan de computer gelegd ,om er nieuwe software in te laden ,dat is een week goed gegaan maar maandag j.l weer het zelfde probleem. Nu moet ik 3 weken wachten voordat ik een afspraak kon maken want de planning was vol ????. Ik vind dit beschamend dat je 3 weken moet wachten om voor zoiets belangrijks 3 weken moet wachten , er staat namelijk ook bij zoals jullie wel gelezen zullen hebben STORING REMMEN en ze laten je gewoon in de ( onveilige auto nog 3 weken rijden ,af gezien van de problemen vind ik dit onverand woordelijk . Wie van jullie heeft dit wel eens mee gemaakt dat een VW zoveel storings meldingen geeft , en dat de garage dan een afspraak 3 weken later pland.
Goedenavond Paulus ze hebben ( De garage ) in het begin denk ik het onderschat door het een paar keer via CAR weeralles goed te zetten. En toen eindelijk toen de Tiguan aangaf dat de remmen niet goed functioneerde toen heeft de garage gezegd ,we zullen de software of (computer ) er eens aanhangen . MAAR ALLEEN op mijn verzoek door te zeggen jullie geven mij nu op papier dat de tiguan veilig is om mee te rijden anders rij ik er geen meter meer mee . En toen hebben ze pas actie ondernomen om de tiguan aan de computer te leggen en uit te lezen. Ze zouden nu ook contact opnemen met VW Duitsland.
Met Vr GR.
Beste Gijsbert,

Ik heb nu hetzefde probleem. Kun je aangeven hoe eea is opgelost?

Gr Bert

Gijsbert1952 schreef:
09 okt 2017, 20:45
Goedenavond Paulus ze hebben ( De garage ) in het begin denk ik het onderschat door het een paar keer via CAR weeralles goed te zetten. En toen eindelijk toen de Tiguan aangaf dat de remmen niet goed functioneerde toen heeft de garage gezegd ,we zullen de software of (computer ) er eens aanhangen . MAAR ALLEEN op mijn verzoek door te zeggen jullie geven mij nu op papier dat de tiguan veilig is om mee te rijden anders rij ik er geen meter meer mee . En toen hebben ze pas actie ondernomen om de tiguan aan de computer te leggen en uit te lezen. Ze zouden nu ook contact opnemen met VW Duitsland.
Met Vr GR.