Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Alle technische problemen van je auto
Door anno
Ik heb een passat vairant diesel 140 pk bouwjaar 2006

Ik heb 2 problemen.

1. de auto verbruikt 3 ampere, lampen uit, deuren dicht, motor uit, etc. sleutel uit contact.

2. alleen als de auto op slot is heb ik een verbruik van 0.2 ampere, maar ik doe de auto nooit op slot in onze garage, en dan komt punt 1 weer..

oftewel wat is er niet goed/kapot wat er voor zorgt dat de auto alleen bij op slot in slaapstand gaat en waar het hoge verbruik buiten slaapstand vandaan komt.

ik heb geen extra niet standaard aanwezige (klein) groot verbruikers in de auto.
Heb je auto al uitgelezen om te kijken of je meldingen krijgt van short to ground of iets der gelijks. Als dat niet zo is zou je een multimeter tussen de accu draad te zetten en vervolgens kijken hoeveel stroom er lekt. vervolgens steeds, om beurten, een zekering verwijderen. Stopt de stroomlekkage dan weet je in ieder geval in welk circuit je zoeken moet.

Laad de accu nog wel dagelijks goed op oftewel zijn de accu en dynamo nog goed?

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk

Door anno
Ik kan de accu en zekering test niet doen, de auto heeft mijn multimeter om zeep geholpen. Ik weet nog niet 100% zeker of hij echt helemaal kapot is maar het lijkt er wel op.

Het uitlezen geeft niets.

accu's zijn helemaal nieuw en ja ze laden helemaal vol.
Door anno
En toen ik probeerde te zoeken en daarmee zekeringen loshaalde, 1 voor 1 en ik moet stoppen vanwege de multi ging de auto heel raar doen, moest uiteindelijk alle deuren dicht, motorklep dicht en auto op slot voordat de auto weer wilde starten.