Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Alle technische problemen van je auto
Hallo allemaal,

Ik ben in het bezit van een vw polo 6n uit 1997.
autootje rijdt prima wanneer deze een klein beetje op temperatuur is, na enige vervang etc.

Wanneer ik de polo start voor de eerste keer op de dag, moet ik hem eerst even paar minuten laten draaien dat de temp. meter iets omhoog is zodat ik daarna normaal weg kan rijden.
Wanneer ik dit niet doe, en hem dus start en gewoon gelijk weg rijdt, lijkt het net of er op de kleppen ( of 1) geen compressie staat, en begint de auto in te houden, te stotteren en valt uit... start daarna ook even wat moeilijker.

Wanneer ik hem dus 5 min. laat draaien geen problemen en kan ik zo weg rijden. als hij vervolgens daarna 4 uur stil heeft gestaan, kan ik de auto gewoon starten en gelijk weg rijden zonder problemen.

Wat ik al heb laten doen is het volgende :

Motorolie vervangen en kleppen reiniging
Rotor + verdeling kap vervangen
Bougies + kabels vervangen
bobine vervangen

De garage waar ik mijn auto onderhoud weet ook niet zo goed wat het probleem is of waar het vandaan komt.
Hopelijk kan iemand mij hier verder helpen...
Heb je compressie gemeten ? Verliest hij niet ergens druk langs de injector ofzo.
heb je de brandstofdruk al gemeten krijgt hij wel genoeg brandstof in het begin!

Heb je de auto al uitgelezen?

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk

Dit is bij de garage idd gedaan... . de kleppen zijn helemaal gereinigd ivm dat de vorige eigenaar de olie niet ververst had en deze zo vuil was, dat door de vuile substantie 1 klep openbleef staan toen stond er de ene keer wel compressie op de kleppen en de andere keer op 1 niet. dit is nu wel verholpen alleen dit probleem bij een koude motor blijft zich voordoen. ik heb zelf niet veel verstand van auto's wel wat gelukkig, maar mijn budget is ook niet zo groot om alles te laten controleren... als ik te snel weg rijdt ( hem dus niet lang genoeg laat draaien) lijkt het idd net of hij te weinig benzine krijgt...