Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Alle technische problemen van je auto
Na de installatie van nieuw speakers in mijn touran heb ik opeen vreemde problemen.
De volgende onderdelen werken niet meer

Climate control (geeft een tik onder handschoenenkast en display knippert)
Sloten werken niet meer aan rechterkant auto
Sproeiers werken niet meer
Ramen gaan niet meer open aan rechterkant auto
12V aansluiting geeft pulserend spanning.
Knipperlampen knipperen onregelmatig

De rest van de auto werkt goed. Lijkt wel of de spanning te laag is. Heb alles weer los gehad en ook de speakers weer ontkoppeld. Gekeken of er geen pennetjes zijn verbogen of kabels beschadigd maar kan niks vinden. Iemand een idee waar ik verder kan zoeken.
Auto geeft voor de rest geen storingen in de ECU (voor zover ik deze kan uitlezen)
Nee geen versterker aangesloten, zelf de radio erniet uit gehad. Accu los gehad. Heb hem even opnieuw opgeladen omdat de spanning rond de 12,3 V zal. Maar dit hielp niet.
Accu is 1 jaar oud en als de moter draait zit de spanning gewoon rond de 14V
Rare is dat de ene kant van de auto (ramen en vergrendeling) goed werkt en de andere kant van de auto niks doet.

Zou graag willen weten waar die massa punten zitten, want dat is ook mij eerste vermoeden.
Ik heb zelf geen Touran dus weet niet waar de massa punten zitten. Ik heb wel een kabelboom schema van een Touran. Mogelijk is die ook van toepassing op jou Touran zie bijlage. Het is wel een hele rare storing omdat de stroom levering gewoon stabiel is. Kan ook altijd nog iets in de zekering kast niet goed gaan mogelijk groep peren al die componenten die bij jou mis gaan op een bepaald deel van de kast.
Bijlagen
De auto uit laten lezen. Kwam een hele lijst codes uit meer dan 50 volgens mij.
Hij is nu gereset en de volgende codes blijven over voordat ik hem start

00156 Activation for windshield washer pump open circuit.short to ground
02398 Activation for rear window washer pump open circuit.short to ground
00897 Windshield washer pump V5 electrical malfunction in circuit
02091 Rear window washer Pump V13 electrical malfunction in circuit
03138 input aux short circuit
01044 Control module incorect coded
00470 combination comfort databus in single wire open circuit

Blijft wat mij betreft vreemd dat ik deze storingen heb terwijl ik hier niet aangezeten heb. Of zijn deze storingen een gevolg van een andere breuk in de kabels ofzo?
Zoals het er nu uitziet, allen connecties in het dashboard aangedrukt, regelapparaat erin en uit gehad en nu een week geen rare storingen meer op de deuren en ramen!! :-) ben ik al heel erg blij mee. Kan hem gewoon weer veilig ergens parkeren!
Alleen de ruitenwisserpomp en de 12V aansluitingen in de auto doen het nog niet. Dat wordt nog even een zoektocht maar ik denk dat die storing ook te vinden moet zijn.
Kan helaas niet met zekerheid zeggen, waar het aan gelegen heeft. Ergens een losse connector of het regelapparaat. Het blijft een vage storing.
Bedankt voor het schema en de hulp