Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Alle technische problemen van je auto
Hallo!
Ik zit met een vreemd probleem,
Ik heb een golf 3 vr6 met AAA motor en CCM bak.
Mijn binneste homokineet van de linker as blijft uitelkaar vallen, soms gaat de kooi stuk, soms blijft hij heel.

Al ongeveer 7 keer een andere honokineet of as gemonteerd, andere versnellingsbak gemonteerd, uitgelijnt, motorsteunen zijn goed.

Ik ben ten einde raad.

Is dit een bekend probleem?

Nu al zoveel geld in gestopt en ik wil gewoon kunnen rijden.

Als ik een nieuwe monteer trilt hij tijdens het rijden meteen.
Na een paar kilometer ligt hij weer uitelkaar en kan ik weer afgesleept worden.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!

Mvg Paul
Laatst gewijzigd door paulos01 op 30 jan 2017, 19:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Er van uit gaande dat je geen speling hebt op draagarmen en dergelijke...

je moet wel weten dat de linker binnenste homokineet NIET hetzelfde is als rechts!
dus misschien zit daar de fout? en ik neem aan dat de homokineet wel geborgd is met die speciale borgveer die aan het uiteinde zit van de as?
Wat is het verschil tussen links en rechts? Kwa homokineet?

Ik heb een aantal keer een 2e hands as gekocht een linkse dus dat heeft al gelopen.

En een aantal keer van skf een nieuwe, nu net weer een nieuwe gemonteerd, maar het valt me op als ik de fusee terug zet met de 3 boutjes dat de homokinet helemaal op zn binneste stand gaat, en nu heb ik mijn subframe eens goed bekeken, en het lijkt alsof de voorste draagarm bout krom naar binnen staat.
Hoe kan ik hier een foto plaatsen?
Heb er duidelijke fotos van gemaakt.
paulos01 schreef:Wat is het verschil tussen links en rechts? Kwa homokineet?

Ik heb een aantal keer een 2e hands as gekocht een linkse dus dat heeft al gelopen.

En een aantal keer van skf een nieuwe, nu net weer een nieuwe gemonteerd, maar het valt me op als ik de fusee terug zet met de 3 boutjes dat de homokinet helemaal op zn binneste stand gaat, en nu heb ik mijn subframe eens goed bekeken, en het lijkt alsof de voorste draagarm bout krom naar binnen staat.
Hoe kan ik hier een foto plaatsen?
Heb er duidelijke fotos van gemaakt.
Dan heb je daar het probleem al! want als die bij het terug plaatsen als op zijn binnenste stand staat, zal die wanneer hij op de grond staat helemaal zichzelf kapot drukken tegen de binnenkant... het lijkt, of je subframe krom is, maar het geeft vaak een vertekend beeld zo'n foto...

heb je hem wel eens uit laten lijnen? ja dat heb je dus al gedaan lees ik net...

maar wel vreemd, dat ze met uitlijnen daar niks aan hebben kunnen zien zou je zeggen!

heb je destijds ook preventief die draagarm vervangen? of zat deze er al onder? want ook daar kun je je dan afvragen waarom zit er dan een nieuwe draagarm!