Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Alle technische problemen van je auto
hallo ik heb een probleem met mij cabrio VR6

mijn km h teller doet niks... toerenteller etc allemaal wel mfa ook heb al nieuwe sensor op de bak gezet en ook al andere teller erin gehad....

kabelboompje naar de sensor ook gecheckt.. dus ik denk dat er iets mis is gegaan met aansluiten bij de zekering kast? zekering is trouwens heel..

klopt het dat het een blauw witte draad is voor het snelheidssignaal? waar moet deze in? er zitten van die verdeel blokjes maar die zijn allemaal zwart... :?:
Door Trevr6
Verdeel blokjes allemaal zwart is normaal bij 92- of 93er.
je hebt bij één van de verdeelblokjes aan de achterkant als het goed is dezelfde kleuren draden zitten.
In de andere zitten weer andere kleuren.
klopt alles zit wel op kleur... maar miss verkeerd? tevens heb ik een enkele zwarte stekker over met 1 paarse draad en 1 enkele witte stekker met 1 enkele rood zwarte draad deze zitten in het kabelboompje vd teller naar de zekering kast. weet iemand waar deze in moeten? dat zal vast het probleem zijn?
Door Jochem
blauw is snelheid ja.
Meeste problemen met sensoren zijn massaproblemen. Probeer tijdelijk een losse (extra) massa aan te sluiten om te zien of dat het probleem verhelpt.

Er zit in je zekeringskast volgens mij ook een verdeelblokje voor het snelheidssignaal, als het goed is. Kan je evt weerstand van kabels gaan meten.

Heb je al uitgelezen met een OBD kabel of je ECU de snelheid wel goed ontvangt?
Ik neem aan dat je in al je stekkers (sensor, MFA, etc) al contactspray hebt gespoten.
Door Jochem
sorry, had het even niet gezien.

Heb je een dradenschema? Uit welk jaar is je auto kabelboom... (aangezien het een gemodificeerde auto is)

Ik heb al jaren geen vr6 meer staan, dus kan niet een voor je kijken... :?
Jochem schreef:sorry, had het even niet gezien.

Heb je een dradenschema? Uit welk jaar is je auto kabelboom... (aangezien het een gemodificeerde auto is)

Ik heb al jaren geen vr6 meer staan, dus kan niet een voor je kijken... :?

is een rotor uit 1994 alle verdeel blokjes zijn zwart zeg maar :cry:

maar waar moet ik nu een extra massa aan maken? :?:
Door Jochem
Aan de massa van de tellerbak.

Ik kan je niet met alle details helpen: ik had dradenschema's in mijn Bentley handleiding. Maar die heb ik meegegeven aan de koper van mijn golf. Ik doe nu alles op geheugen.

hey, wacht eens even... een downloadlink van de Heynes handleiding MET DRADENSCHEMA: link [-X :^o =P~ :lol:
Al is dit voor de 4 cilinder... :?
teller doet het weer, echter een nieuw probleem, de zekering vd elktr ramen knalt er nu steeds uit... er gaat dus nog steeds iets mis in de verdeelblokjes :(

na wat ompluggen deed de kmh teller het namelijk weer =D>