Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Alle technische problemen van je auto
Door jerobas
Afgelopen week reed ik richting huis toen er opeens damp uit de ventilatie roosters kwam. Ruiten meteen beslagen. Alles gecheckt. Lekte nergens kvs oid. Dus moet het wel de kachel radiateur zijn. Toch?

Nu kom ik op het forum geregeld een link tegen met een how to om dit te vervangen. Maar helaas werken de linkjes niet. Wil het graag zelf doen, maar heb hierbij wel hulp nodig van een how to! Heeft iemand die nog????

Bij voorbaat dank! Ow ja, allemaal alvast een hele fijne jaarwisseling gewenst!!!!!
Door jerobas
Dank voor de reactie! Morgen een dag vrij, dus dan maar rustig aan beginnen. Verder nog bijzonderheden waar ik rekening mee moet houden?

Zag vanmiddag trouwens allemaal van dat zwarte schuim uit de roosters komen. Wat kan dat zijn? Het is toch wel de kachel radiateur toch? Aangezien ik ook nergens vloeistof heb kunnen vinden, gelukkig.
Door jerobas
Ben een heel eind gekomen, maar krijg de bout in het schutbord niet los!!! Iemand enig idee hoe dit moet?? Moertje is er wel af. Volgens mij is dit ook het laatste zodat de radiateur eruit kan. Hoor het graag!
Door marc
dat schuim komt van de kleppen
als je de boel toch los hebt zal ik die als ik jou was ook direct weer klaarmaken
anders zit je over een tijdje er mee dat de standen niet meer goed werken en dan kun je de boel weer los maken.

Als het moertje er af is en de rest ook dan moet hij los zijn.
miss wat vast geplakt allemaal??
of toch nog wat vergeten los te draaien?
Door jerobas
Ik zal alles nog even goed nalopen. Bedankt! Waar moet ik eventueel nieuw schuim in leggen? En zijn er verder nog zaken die ik preventief kan vervangen, of waar ik om moet denken?
Hoop dat de kou een beetje minder wordt, want het is mij nog wat te fris om ermee verder te gaan. Wordt vervolgd!
Door jerobas
Het is inmiddels gelukt! 1 schroef door het schutbord vergeten. Moeten beide kleppen helemaal afgeplakt worden met aluminium tape? En waarom is dat eigenlijk?
Van de week rustig verder. Nu alles weer terug plaatsen. Hopen dat het net zo makkelijk gaat als alles los halen!
Door marc
mooi dat het gelukt is
ja allebei afplakken
die kleppen regelen de lucht/warmte toevoer
als ze open zijn krijg je dus de klachten van weinig warmte of
dat er ergens geen of juist wel lucht uit komt waar je niet of juist wel wilt.

Ik begin er nu ff niet aan
aangezien ik mijn huidige handmatige airco dan wil vervangen door climatronic
zit ik ook met de bekabeling die ik aan moet aan sluiten of moet veranderen.
Ik wacht wel tot het wat warmer is hahaha
en moet zelf de kleppen ook nog doen.
Door jerobas
Toch nog even een bericht om te laten weten dat alles weer naar behoren werkt! Leuke en leerzame klus. Maar kostte nog aardig wat tijd! Bedankt voor alle tips!
Door jerobas
Jup! Met alu tape. Heb het duurste rolletje gehaald voor 10 euro. Had het niet in de planning om later alles weer los te halen als ik bv action tape had gebruikt.
Door jerobas
Heeft iemand nog een tip om die vieze KVS geur uit de auto te krijgen?? Het komt duidelijk uit de roosters. Tapijt stinkt gelukkig niet meer.