Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Alle technische problemen van je auto
Door marc
mijn auto klappert of bonkt al een tijdje en dacht eerst dat het aan de toplagers lag aangezien het voor weg komt maar na het vernieuwen van de lagers+rubbers is het probleem nog steeds aanwezig.
het begon rechts voor een beetje (berijders) af en toe maar heb het idee dat het steeds erger wordt en het links begint ie het ook te doen.
Ik hoor het niet altijd onder het rijden.
je verneemt het gebonk ook in de pedalen.
de veren hoor ik de laatste tijd ook regelmatig als ik stuur.
Enig idee waar ik het zoeken moet om dit irritant geluid te verhelpen?
Door reeynie
Probeer de moer van je homokineet die willen ook wel eens los trillen en gaan knoepsen

Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk
Door reeynie
Mijn naaf die werd steeds dunner waar het lager zat en door de trillingen kwam die moer iedere keer los laatst was het wiellager aan vervanging toe en ik kon de nieuwe er zo overheen gooien #rammelpassing dus nieuw naafje moeten zetten. Centrale moer aandraaien gaat t goeist iets van de grond ...kun je evt gelijk t wiellager checken ben benieuwd wat t is heb ook een aantal knoepskes en rammeltjes gehad.

Door marc
die moer zit wel vast.
als ik de auto heen en weer schud door aan de imperial te drukken hoor ik het ook klapperen/bonken en het hoort of er wat los zit.
had al eens op YouTube gekeken en daar was ook 1 die haast het zelfde geluid had en dat was de stabilisatorstang
1.03
https://youtu.be/36QW9UgGC9Q
Door reeynie
Zou ook kunnen....kan ook 1 van je motorsteunen zijn die achterste zijn dacht ik met olie gevuld willen nog wel eens kapot gaan of bouten lostrillen. Geen speling op de wiellagers ?

Door marc
ik zal dit weekend als het weer mee werkt even kijken wat jullie gezegd hebben.
De auto is net weer gekeurd een maand of 2 geleden en het is nog al een piet lut
dus ga der van uit dat de wiellager nog goed is maar zal daar ook naar kijken
Door reeynie
Ja lastig die geluidjes altijd...[GRIMACING FACE] ik heb een bonkend geluid gehad bij optrekken en remmen dat was mn voorste motorsteun. Een ratelend geluid van mn homokineet, bij insturen hoor je dat helemaal goed. Een ratelend geluid door een kapot wiellager die kapot is gegaan door een te losse lagerpassing op de naaf. Ook had ik een ratelend geluid van de uitlaat op de achtera(lijkt net of het ook voor zit) ook heb ik een bonkend geluid gehad bij optrekken en remmen door de veerpootlagers die waren uit het rubber gescheurd(wat een feest als er weer nwe in zitten). Verder zouden de rubbers van je onderstel kapot kunnen zijn maar als het een constant geklapper of gebonk is denk ik eerder een wiellager of homokineet of vierkante banden dat wil ook aardig hobbelen natuurlijk [SMILING FACE WITH OPEN MOUTH AND COLD SWEAT] verder zou ik het ff niet weten succes ben benieuwd

Door reeynie
Nee idd, zou ze allebij maar vervangen volgens mij koste die dingen 35 pstk dacht ik. Bonken zou dan wel weg moeten zijn

Door marc
uhh dit zijn al nwe, ik had die al vervangen
ze laten alleen los :?
heb al gemaild dus even afwachten wat de importeur zegt.
gebonk was nog steeds aanwezig
ik vermoed de stab.stang die klappert.
verder nog niet gekeken aangezien ik alles buiten moet doen met dit fijn weer hahaha
Door reeynie
Ja met gescheurd rubber krijg je dat gebonk bij remmen en optrekken. Lekker kut idd

Door marc
toen ze der net op zaten deed hij het ook nog steeds
en hij bonkt gewoon bij het rijden, niet echt specifiek bij het remmen en optrekken
Door marc
nog steeds aan het zoeken wat het is
zitten andere toplagers op maar dat was ook niet het probleem
aangezien we hier kunnen schaatsen op de weg stel ik het maar uit tot beter en warmer weer hahahaha
Door reeynie
Als je de radio wat harder zet hoor je het dan nog ;p kun je anders ns beschrijven wanneer je geklapper/gebonk hoort of ff n filmpie maken waar het op te horen is....zou toch nie heul moeilijk moeten zijn

Door reeynie
Zat het net eens terug te lezen maar kon zo ff niet terug vinden welke auto je precies bezit en welke motor er in ligt...of het staat ergens maar kan ik het niet vinden(ben nog steeds niet heel goed met forums)

Door marc
al eens geprobeerd een filmpje te maken maar is dan moeilijk goed te horen
als je mijn avatar bekijkt dan weet je welk type ;)