Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Alle technische problemen van je auto
Door FDPVR6
Hallo,

Ik ben bezig met de revisie van mijn achterste remklauwen.
Hierbij heb ik ze volledig moeten demonteren om alle dichtingen te vernieuwen.
Bij hermontage heb ik een probleem met het monteren van veer + veerhuis (van het handremmechanisme). Hoe kan je de veer voldoende comprimeren zodat je de circlips kan monteren in de circlipsgleuf?
Door FDPVR6
Ter verduidelijking een afbeelding van de remklauw van een Suzuki swift, maar deze is quasi gelijk aan de golf. Het gaat om montage van veer 9 en veerhuis 8. Deze moeten over de spindel (11) geschoven worden en voldoende naar beneden gedrukt worden om zo het veerhuis te borgen via circlipsring 7. Deze past in een groef in de boring van de remklauw
Bijlagen
SuzukiSwiftGTRearBrakeCaliperSchematicDiagram.jpg
SuzukiSwiftGTRearBrakeCaliperSchematicDiagram.jpg (40.61 KiB) 416 keer bekeken
Door FDPVR6
Ondertussen ben ik er achter gekomen hoe die veer in de achterrem moet gemonteerd worden. Hierbij een foto, mocht er iemand van jullie hetzelfde probleem hebben.
Niet vergeten dat je ook circlipstang nodig hebt met heel lange bek, om de circlips diep in de boring te monteren.
Bijlagen
Polietrekker.jpg
Polietrekker.jpg (75.48 KiB) 373 keer bekeken
Door tempel
Seegerring tang , ik heb toen een punttang ingeslepen. werkt ook. Wist nooit dat die dingen ook circlipstang worden genoemd. Weer wat geleerd. :lol:
Ik heb een keer een remklauw gereviseerd, doe het nooit weer. Koop wel gereviseerde met nieuwe zuiger en gehoond cilinderwandje. Nooit bezuinigen op remmen.