Volkswagen-Forum NL

Das Auto

Alle technische problemen van je auto
Op mijn Corrado VR6 is de uitlaat aan vervanging toe (vanaf de kat).
Nu zit ik te twijfelen tussen waarmee ik hem zal vervangen.

Ik zou een originele of imitatie uitlaat eronder kunnen doen (een echt originele is echter nergens meer te krijgen voor een schappelijke prijs) en een imitatie is gewoon leverbaar bij de gemiddelde auto onderdelen toko.

Een andere optie is een RVS uitlaat. Deze gaat natuurlijk een stuk langer mee dan de originele en ze zijn ook nog goed te betalen.

Ik wil echter niet het geluid verpesten, dat is namelijk één van karakteristieke eigenschappen van een VR6.

Wat is jullie ervaring hiermee? Maakt het echt veel verschil?
Nu weet ik natuurlijk dat de ene RVS uitlaat de andere niet is, maar is het mogelijk om het geluid te evenaren?
Ik he zelf een uitlaat welke door EPS op maat is gemaakt. demper ipv de katalysator van EPS, een simmons voordemper/vlammendover, sebring middendemper en een Magnex einddemper. volledig rvs van voor tot achter.
Geluid is erg bescheiden, maar definitief mooier als met de originele uitlaat.
met name de leuke geluidjes zoals 'hoesten' in de uitlaat als je van het gas gaat etc zijn net hoorbaar.

Had zelf ook een origineel systeem overwogen, maar was me te duur. 2e hands kun je misschien nog wel een vinden. Imitatie kan uiteraard, maar vind zelf de sierstukken niet echt mooi.
Nadeel van een rvs uitlaat is uiteraard wel de prijs. En ga niet voor een 2.5" systeem van voor tot achter. Originele diameter is 57mm, daar zou ik een beetje bij in de buurt proberen te blijven. =D>

Wat sowieso wel zou moeten passen is een middendemper van een Golf 3 VR6. zou ik zoeken naar een Sebring of Remus middendemper. Heb een Remus midden en einddemper onder een Golf 3 VR6 zitten... en die vind ik nog mooier klinken mbt uit;laatgeluid dan m'n Corrado. :lol: